اصفهان؛

راه اندازی 10 پایگاه امداد و نجات جاده جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان

10 پایگاه امداد و نجات جاده جمعیت هلال‌احمر برای راه‌اندازی در استان اصفهان به تصویب رسیده‌اند که این پایگاه‌های در مناطق غرب، دامنه و غیره راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مؤمنی  امروز در نشست خبری جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران بیشترین داوطلب را در بین کل صلیب سرخ‌های کشورهای جهان داراست.

وی با بیان اینکه در بحث حوادث ترافیکی اولین استان از نظر تعداد تصادفات هستیم، افزود: در استان اصفهان به واسطه خیرین بیشترین فرآیندهای بشر دوستانه را ارائه داده‌ایم که ارزش هر کدام از آن‌ها به بیش از 1 میلیون تومان می‌رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: در بحث توان‌بخشی افتخار داریم که میزبان معلولان و جانبازان زیادی در استان اصفهان هستیم و از آن‌ها به بهترین نحو حفظ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیرین استان اصفهان بسیار فعال هستند، تأکید کرد: فردا پایگاه امداد و نجات در مبارکه با حضور مسؤولان افتتاح خواهد شد.

مؤمنی با بیان اینکه هم چنین پایگاه جاده‌ای هلال‌احمر در منطقه مهیار شهرضا فردا افتتاح خواهد شد که اکثر هزینه‌های ساخت این پایگاه‌ها را خیرین کمک کرده‌اند، ادامه داد: استان اصفهان بیشترین بازدیدکننده از سایت خادم دارد، این سایت در راستای اطلاعات مردم از مخاطرات طبیعی مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ آموزش در امداد و نجات بسیار پائین است، اظهار کرد: فعالیت‌های هلال‌احمر در سال آینده افزایش خواهد یافت که باید همه کمک کنند تا هلال‌احمر در این عرصه‌ها بیشتر فعالیت داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: چرخه مدیریت بحران چند عضو دارد که هلال‌احمر یکی از این عضوهاست و اخیراً وزارت کشور در بحث مدیریت بحران در شهرها فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

وی افزود: در یک ماه بین 1200 تا 1400 نفر از هلال‌احمر در پایگاه‌های امداد و نجات اقداماتی را در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهند.

مؤمنی با بیان اینکه هلال‌احمر اصفهان تا به حال به مشکل خاصی در زمینه دارو برنخورده است، اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر در سال جاری 3 درصد رشد جمعیت را در هلال‌احمر استان اصفهان داشته‌ایم اما بودجه‌ها در این ارگان به همان میزان بوده است.

وی اظهار کرد: در زمینه بودجه اعتبارات جمعیت هلال‌احمر دچار مشکل شد اما این جمعیت تحت هر شرایطی خدمت رسانی‌های خود را ادامه داد و همراهی دولت و مجلس برای بودجه بسیار خوب که اعتبارات به تصویب می‌رسند اما این اعتبارات در حوزه تخصیص در برخی از اوقات دچار مشکل می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات هلال‌احمر استان بسیار محدود است و در ساخت و افزایش پایگاه‌ها خیرین بسیار این نهاد را همراهی کردند.

وی گفت: 10 پایگاه امداد و نجات جاده جمعیت هلال‌احمر برای راه‌اندازی در استان اصفهان به تصویب رسیده‌اند که این پایگاه‌های در مناطق غرب، دامنه و غیره راه‌اندازی خواهند شد.

مؤمنی ابراز کرد: محدودیت قانونی در خصوص برخی داروها برای هلال‌احمر وجود دارد که این محدودیت‌ها مربوط به شرایط نگهداری داروها مخصوصاً داروهای خاص که غالباً یخچالی هستند، وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اضافه کرد: طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر برای ایام عید نوروز از فردا آغاز می‌شوند اما هنوز اعتبارات مربوط به آن به دست هلال‌احمر نرسیده است.

وی  پیرامون اکیپ‌های پایگاه سلامت هلال‌احمر در ورودی‌های شهرها بیان کرد: 30 اکیپ پایگاه سلامت جمعیت هلال‌احمر در زمینه‌های تست غربالگری، فضای دوستانه کودکو پایگاه سلامت فعال هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.