مخالفت ترزا می با برگزاری همه‌پرسی استقلال ایرلند شمالی

نخست‌وزیر انگلیس گفت در حال حاضر برگزاری همه‌پرسی برای استقلال ایرلند شمالی از انگلیس درست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، ترزا می – نخست وزیر انگلیس – درخواست حزب "شن فن" – حزب سیاسی چپ‌گرای ایرلند شمالی – برای برگزاری همه‌پرسی استقلال این کشور از انگلیس را رد کرد.

"میشل اونیل" – رئیس حزب شن فن – روز دوشنبه گفت برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – برای ایرلند شمالی "فاجعه‌بار" خواهد بود و افزود برگزاری یک همه‌‎پرسی برای تشکیل ایرلند متحد می‌تواند یک راهکار برای پیشگیری از عواقب آن باشد.

ترزا می روز سه‌شنبه در سخنان خود در مجلس عوام انگلس گفت: "وزیر خارجه ایرلند شمالی این مسئله را بررسی کرده است. در حال حاضر برگزاری همه‌پرسی در این‌باره درست نیست."

وی افزود: "آنچه ما باید بر آن تمرکز کنیم، نزدیک کردن احزاب سیاسی به یکدیگر است تا به این صورت اطمینان حاصل کنیم دولت ایرلند شمالی با درک منافع شهروندانش، به فعالیت خود ادامه خواهد داد."

میشل اونیل که در ژانویه سال جاری میلادی به ریاست حزب شن فن رسیده است، در سخنانش گفته بود: "برکسیت برای اقتصاد و مردم ایرلند فاجعه‌بار خواهد بود. هرچه سریعتر باید یک همه‌پرسی درباره تشکیل ایرلند متحد برگزار شود."

سخنان وی در حالی بیان شده است که ساعاتی پیش از آن، "نیکلا استرجن" – وزیر اول اسکاتلند – درخواست برگزاری همه‌پرسی استقلال کشورش از انگلیس را ارائه کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار