وزیر برکسیت: دولت انگلیس پیامدهای اقتصادی خروج از اتحادیه اروپا را ارزیابی نکرده است

دیوید دیویس، در یک سخنرانی گفت دولت انگلیس تاثیر برکسیت بر اقتصاد را به درستی ارزیابی نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دیوید دیویس – وزیر برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) – روز چهارشنبه گفت دولت انگلیس پیامد‌های اقتصادی لغو عضویت این کشور از اتحادیه اروپا را ارزیابی نکرده است.

ترزا می – نخست وزیر انگلیس – که قصد دارد در روزهای آینده روند خروج از اتحادیه اروپا را به طور رسمی آغاز کند، بارها گفته است در صورتی که در مذاکرات برکسیت با این اتحادیه پیشنهاد مناسبی را دریافت نکند، انگلیس این گفتگوها را ترک خواهد کرد.

دیویس در سخنرانی خود در جلسه کمیته مجلس گفت آخرین تحلیل اقتصادی درباره برکسیت به زمان پیش از رای آوردن همه‌پرسی برکسیت بازمی‌گردد.

وی گفت: "دولت طی تبلیغات برای همه‌پرسی برکسیت درباره آثار اقتصادی آن بررسی‌هایی را انجام داده بود اما من تصور می‌کنم یک مسئله مورد توجه این است که این تحلیل‌ها چندان قابل اعتماد به نظر نمی‌آیند."

هنگامی که از وی پرسیده شد آیا خروج از اتحادیه اروپا بدون حصول یک توافق با این اتحادیه پیامدی منفی برای انگلیس خواهد داشت یا خیر، وی گفت حصول توافق تجارت آزاد برای این کشور پیامد به مراتب بهتری خواهد داشت. با این حال وی خاطر نشان کرد خروج بدون توافق، از خروج با توافق بد، بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار