اصفهان؛

نیاسر؛ نگین سبز کویر در انتظار گردشگران نوروزی

شهردار نیاسر کاشان گفت: بیش از 50 مورد برنامه در ستاد استقبال از بهار و ستاد نوروزی این شهرداری برای رفاه حال مسافران نوروزی انجام‌شده‌است.

سبحان نظری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این برنامه‌ها با تلاش شبانه روزی، همکاری و هماهنگی تمامی واحدهای شهرداری درراستای حفظ نام و اعتلای جایگاه شهر نیاسر به‌عنوان کهن‌باغشهر ایران در سطح کشور اجرامی‌شود تا علاوه بر اینکه این نیاسر به جایگاه واقعی خودبرسد میهمانان نوروزی با آرامش و رفاه هرچه بیشتر بتوانند در این ایام نوروز از آثار تاریخی این شهر دیدن‌کنند.

وی،بیشتر این برنامه‌ها را مربوط به ساماندهی امور و توجه به مبلمان و خدمات شهری در استقبال از مسافران بهار و ایجاد فضای مناسب شهری در تعطیلات نوروز برشمرد و افزود:

فعالیت ستاد استقبال از بهار با هدف آماده سازی و استقبال از میهمانان نوروزی با شرکت همه واحدهای شهرداری آغاز شده است.

به‌گفته‌وی، طراحی و چاپ بروشور گردشگری به تعداد 10 هزار نسخه، درختکاری مسیر بلوار ورودی و کمپ گردشگری نیاسر،استقرار کانکس راهنمایان گردشگری در نقاط مختلف شهر،احداث بوستان در ورودی شهر،ساماندهی روشنایی ورودی ، معابر و آبشار و پارکهای سطح شهر، ساماندهی معابر شامل لکه گیری و آسفالت خیابانها ، کوچه های سطح شهر، آزاد سازی و تعریض جهت بازگشایی معابر و رفع مشکل ترافیک شهری، جدول‌گذاری و ترمیم جداول قدیمی سطح شهر،آسفالت بلوار ورودی شه، آماده سازی کمپ گردشگری جنب هتل سبز نیاسر شامل استراحتگاه ، سرویس بهداشتی ، نمازخانه و سایت چادری، نصب وساماندهی تابلوهای راهنمای شهری در ورودی و داخل شهر نیاسر، تجهیز چندین سرویس بهداشتی در سطح شهر بویژه اماکن گردشگری، دیواره چینی و پیاده روسازی مسیرهای منتهی به محورهای فرهنگی و گردشگری شهر و مرمت وبازسازی بناهای تاریخی شهر تعدادی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

شهردار نیاسر کاشان تشکیل کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این شهرداری را یادآورشد و گفت:کمیته‌های نظارت و ارزیابی،پشتیبانی، خدمات شهری و رفاه عمومی، حمل و نقل، ترافیک، روابط عمومی، اسکان، اقامت و کمیته آمار از جمله کمیته‌های این ستاد است.

نظری، بهره‌مندی از تمامی امکانات سطح شهر نیاسر برای افزایش تأمین رفاه حال میهمانان نوروزی راتاکیدکرد و گفت: سعی‌شده‌‌است شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا مسافران نوروزی به راحتی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر آشنا شوند.

وی، فلسفه تشکیل ستاداستقبال از میهمانان نوروزی را فراهم کردن شرایط مطلوب برای استقبال از مهیمانان نوروزی و مسافران بهاردانست و گفت: این ستاد تا پایان ایام گلابگیری سال آینده فعال است.

شهر سبز نیاسر از توابع کاشان به‌عنوان یكی از سه مركز مهم تولید گل محمدی و گلاب و عرقیات گیاهی در کشور با بیش از پنج هزار نفر جمعیت در حدود ۳۰كیلومتری شمال غرب كاشان واقع است.

قرار گرفتن این شهر در دامنه شرقی كوههای كركس، وجود چشمه اسكندریه، آبشار، باغ تالار، كوشك صفوی و چهارطاقی دو هزار ساله نیاسر از جمله مكانهای دیدنی و گردشگری نیاسر است که بر خیل عظیم گردشگران به این شهرمی‌افزاید.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.