موافقت دولت سوئد با افزایش بودجه نظامی این کشور

دولت سوئد از بیم تهدیدات روسیه، با افزایش بودجه نظامی این کشور موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با شدت گرفتن نگرانی های امنیتی در اروپا، دولت سوئد با افزایش 55.7 میلیون دلاری (500 میلیون کرون) بودجه نظامی این کشور در سال جاری میلادی به منظور تقویت توانمندی های نظامی خود موافقت کرد.

الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و تشدید ناآرامی ها در اوکراین موجب شده است کشورهای شمال اروپا مسکو را به عنوان تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی خود قلمداد کنند. وزیر دفاع سوئد اظهار کرد: «در طول زمان وضع امنیتی کشور بدتر شده است. در نظر گرفتن اقدامات مختلف برای مقابله با تهدیدات کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

یک مقام ارشد نظامی سوئد در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود برای افزایش قابلیت های نظامی پیش بینی شده در سه سال آینده دست کم 6.5 میلیارد کرون لازم است.

سوئد، که از اعضای ناتو نیست، پس از پایان جنگ سرد هزینه های نظامی خود را به طور مداوم کاهش داده بود. در سال 2015، بودجه نظامی سوئد حدود 1.1 درصد درآمد ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می داد.

همچنین قرار است سوئد از سال 2018 مجددا خدمت سربازی را اجباری کند. زیرا طرح حضور داوطلبانه سربازان، در شرایط ویژه امنیتی صفوف ارتش را پر نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار