سردار مهری خبر داد

یک ميليون و 700 هزار خودرو جدید به چرخه ترافيكی افزوده شد

رئيس پليس راهور ناجا از اضافه شدن یک ميليون و 700 هزار خودرو و یک ميليون و 500 هزار راننده جديد به چرخه ترافيكی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری در رزمايش نوروزی پلیس راهور که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: طرح ترافیک نوروزی از  ٢٥ اسفند آغاز و تا ١٤ فروردين ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در 11 ماهه امسال یک ميليون و 500 هزار راننده جديد و یک ميليون و 700 هزار خودرو جديد به چرخه ترافيک اضافه شده، لذا شرايط امسال با سنوات قبل متفاوت است.

رئيس پليس راهور ناجا گفت: امروز تمام دستگاه‌های حاضر در طرح رزمايش مشاركت دارند تا سفر ايمنی را در نوروز 96 تجربه كنيم.

مهری خاطرنشان كرد: همچنين امسال شرايط جوی خاصی در كشور حاكم است و لازم است مسافران نوروزی با تجهيزات كامل سفر خود را آغاز كنند.

وی افزود: در نوروز 96 نسبت به سال‌های گذشته از نظر حجم ترافیک و سفر شاهد افزایش چشمگیری خواهیم بود و با توجه به اینکه تعداد کاربران ترافیک بیشتر شده است، مسلما سفر هم افزایش خواهد یافت.

سردار مهری گفت: یک هزار دستگاه دوربین لیزرگان سیار پلیس ترافیک به شبکه پلیس راه و ترافیک شهری اضافه شده است؛ همچنین 600 دستگاه دوربین ثبت تخلف نیز در سطح جاده‌ها وجود دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شمار نقاط حادثه خیز بیان کرد:  8 هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها در سال های گذشته شناسایی شده بود که در ادامه 5 هزار نقطه حادثه‌خیز اصلاح مهندسی شده و هم‌اکنون 3 هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها وجود دارد که با نصب علایم آشکارسازی شده‌اند.

سردار مهری گفت: از 25 اسفند تا پایان تعطیلات تمام عملیات عمرانی در راه ها متوقف می‌شود و ادامه کار به بعد از تعطیلات موکول شده است.

وی در پایان افزود: 27 تا 30 درصد واژگونی هایی که منجر به فوت شده است، به خاطر خستگی و خواب آلودگی راننده است و لذا رانندگان باید در طول سفر در هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار