سردار مهری خبر داد

ثبت تخلفات میانگین سرعت خودروها توسط 600 دوربین/ پایش رانندگان اتوبوس‌های شهری با سامانه حمل و نقل هوشمند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها، گفت: نرم‌افزار جدید در دوربین های ثبت تخلف می‌تواند علاوه بر سرعت خودرو، مسافت طی شده خودرو را محاسبه کند.

ثبت تخلفات میانگین سرعت خودروها توسط 600 دوربین/ پایش رانندگان اتوبوس‌های شهری با سامانه حمل و نقل هوشمندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز، همایش مهم و آماده‌باش همیاران پلیس برای نوروز 96 بود که با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش عملیاتی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: این آماده باش شامل تمام همیاران پلیس در سراسر کشور است که برای ارتقای فرهنگ ترافیک اقدام می‌کنند.

وی به تذکرات و اقدامات همیاران پلیس اشاره و بیان داشت: این تذکرات باید همراه با ادب و احترام باشد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به شعار «پرهیز از خطر،‌ آرامش در سفر» پرداخت و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و با اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس، هم اکنون شاهد هستیم که فرهنگ ترافیک در بین دانش‌آموزان گسترش یافته است.

وی به برنامه‌های انجام شده در این راستا پرداخت و گفت: برای گسترش فرهنگ رانندگی در روستاها نیز با در اختیار قرار دادن تجهیزات و کلاه ایمنی برای موتورسواران، پیشگیری از وقوع تصادفات مدنظر بوده است.

سردار مهری در خصوص پلیس مدرسه گفت: بنابر کدهای تخلفاتی که در سطح کشور اعلام شده است، اگر پلیس مدرسه‌ای گزارش کند که راننده‌ای مرتکب خطا شده و یا به پرچم پلیس مدرسه در هنگام عبور از عرض خیابان توجه نکند، اعمال قانون می‌شود و علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی نیز برای راننده درج خواهد شد.

وی درخصوص تدابیر پلس راهور برای تردد کاروان‌های راهیان نور افزود: خوشبختانه هم با ستاد مرکزی راهیان نور و هم با سپاه پاسداران در این زمینه جلسه داشته‌ایم؛ ستاد کل نیروهای مسلح هم که متولی اصلی این برنامه است و هم سایر نیروها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم بتوانیم سفر خوبی را برای افراد این کاروان رقم زنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: بنابر هماهنگی‌هایی که انجام شده است از مبدا تا مقصد کاروان‌های راهیان نور، مأموران پلیس راه در معابر حضور داشته و نسبت به رعایت قوانین و مقررات و ایمنی وسایل نقلیه نظارت کامل خواهند داشت؛ همچنین یک نفر به عنوان پلیس‌یار نیز در اتوبوس‌ها حضور خواهد داشت.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور درخصوص دوربین‌های میانگین سرعت و ثبت تخلفات اظهار داشت: با هماهنگی پلیس و راهداری در 34 هزار کیلومتر جاده شریانی کشور، دوربین‌های ثبت تخلف جانمایی شده است؛ هزار و 888 دوربین مقرر است تا سال آینده در جاده‌ها نصب شود که از این تعداد 600 دوربین نصب شده است.

وی به نرم‌افزاری که در این دوربین‌ها وجود دارد اشاره و اعلام کرد: این دوربین‌ها می‌توانند سرعت خودرو بین دو دوربین و همچنین فاصله طولی و عرضی خودرو را محاسبه کنند و اگر راننده‌‌ای تخلف سرعت داشته باشد و با سرعت غیرمجاز تردد کند توسط این دوربین‌ها ضبط می‌شود چرا که به طور خودکار مسافت و فاصله زمانی را که باید طی کند، اندازه‌گیری می‌کند.

سردار مهری در خصوص سامانه پایش حمل و نقل هوشمند جاده‌ای که در اتوبوس‌های بین شهری نصب است، گفت: این دوربین‌ها سه سال است که نصب شده و سامانه‌ای است که به کنترل رفتار راننده، ساعت رفت و آمد اتوبوس در معابر برون شهری و همچنین صرفه‌جویی در زمان توقف اتوبوس‌ها در پاسگاه‌های بین راهی کمک می‌کند که هم اکنون این سامانه در مبدا و مقصد، ثبت ساعت می‌کند و اگر راننده‌ای در این زمینه تخلف داشته باشد توسط پلیس اعمال قانون می‌‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار