گزارش AFC از دیدار نمایندگان ایران و قطر؛

استقلال خوزستان به دنبال حفظ شروع بی نقص خود است

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه دیدار تیم‌های استقلال خوزستان- لخویا و الریان- پرسپولیس با انتشار گزارشی به استقبال این دو مسابقه رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،در ادامه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از هفته سوم این رقابت‌ها امروز (سه شنبه) استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان لخویای قطر است و پرسپولیس نیز در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه رو در روی الریان قطر قرار می‌گیرد. در آستانه این دو دیدار، سایت AFC در گزارشی به استقبال این مسابقات رفته است.

سایت AFC در باره دیدار الریان – پرسپولیس نوشته است:
الریان روز سه شنبه هنگام میزبانی از پرسپولیس در ورزشگاه جاسم بن حمد در گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ می‌خواهد به مسیر پیروزی بازگردد.

شاگردان مایکل لادروپ پس از پیروزی ۲ - ۱ مقابل الوحده در دیدار اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در هفته دوم در وقت‌های تلف شده ۲ - ۱ به الهلال باختند. سه روز بعد پیروزی ۴ - ۰ مقابل الوکره در لیگ ستارگان قطرپاسخ مناسبی بود، اما الریان، که قادر به استفاده از ویکتور کاسرس محروم مقابل پرسپولیس نخواهد بود، از ۱۰ رویارویی با ایرانی‌ها فقط یک پیروزی به دست آورده است.

پرسپولیس که روز پنج شنبه با پیروزی خانگی ۱ - ۰ مقابل استقلال خوزستان با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر لیگ برتر باقی ماند، در بازی قبلی خود در آسیا با گل دیر هنگام مهدی طارمی ۳ - ۲ برالوحده پیروز شد تا بالاتر از الهلال در صدر گروه D قرار گرفته باشد.

آمار‌ها

این اولین باری است که این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا با هم بازی می‌کنند.
الریان از ۱۶ بازی گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا، فقط سه پیروزی کسب کرده، آن‌ها یک تساوی و ۱۲ شکست نیز داشته اند و در شش بازی آخر نتوانسته اند دروازه خود را بسته نگه دارند.
 
الریان ۱۰ بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده که فقط یک پیروزی ۱ - ۰ مقابل استقلال به دست آورده  و  در بقیه بازی‌ها یک تساوی و ۸ شکست داشته است.
 پرسپولیس در آخرین سفر خود به قطر در لیگ قهرمانان آسیا ۳ - ۰ برابر لخویا در آوریل ۲۰۱۵ شکست خورد.
الریان در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا سه گل با ضربه سر به ثمر رسانده که از این نظر تا به اینجا رکورد دار است.


سایت AFC درباره دیدار استقلال خوزستان و لخویا نیز می‌نویسد:

استقلال خوزستان روز سه شنبه به هنگام میزبانی از لخویا در ورزشگاه غدیر اهواز، به دنبال حفظ شروع بی نقص خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ است.
دو پیروزی پیاپی ۱ - ۰ مقابل و الجزیره، تازه واردهای ایرانی به صدر گروه B رسانده و آن‌ها تنها تیم این مسابقات هستند که، پیش از دیدار با حریف قطری، هنوز گلی دریافت نکرده اند.

در هفته دوم مرحله گروهی، گل زیبای دیرهنگام نام تائه-هی در مقابل الفتح، تساوی ۲ - ۲ را برای لخویا به ارمغان آورد، ضمن آن که یوسف العربی گلزن مراکشی لخویا نیز تعداد گل‌های خود را در دو بازی به عدد سه رساند.

دوتیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در لیگ‌های داخلی خود نتایج متفاوتی کسب کرده اند. استقلال خوزستان هفته گذشته ۱ - ۰ از پرسپولیس، دیگر تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، شکست خورد، در حالی که لخویا در تازه‌ترین دیدار خود در لیگ ستارگان قطر الخریطات را ۳ - ۰ شکست داده است.

آمار‌ها

این اولین باری است که این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا رو در روی هم قرار می‌گیرند.
لخویا در چهار دیدار قبلی خود با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، فقط یک پیروزی به دست آورده (یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست داشته است) و در دو بازی آخر خود در ایران موفق به گلزنی نشده است.

استقلال خوزستان تنها تیمی است که در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا هنوز گلی دریافت نکرده است.
یوسف مساکنی از لخویا با ۱۰ دریبل، تا به اینجا، موفق‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان است.

یوسف العربی دیگر بازیکن لخویا از پنج شوت خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان سه گل زده است، که از این نظر بهترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها داشته است.
بازیکنان لخویا بالاترین دقت شوت زنی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا را دارند، ۸۱ درصد از شوت‌های آن‌ها در چارچوب بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار