9 کشته و هزاران بی خانمان براثر آتش سوزی در آفریقای جنوبی

آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی غیر قانونی در کیپ تاون آفریقای جنوبی باعث مرگ 9 تن از ساکنان آن و بی خانمانی بیش از دو هزار نفر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه خبر 24 آفریقای جنوبی، آتش سوزی که از اوایل وقت امروز شنبه در مجتمع مسکونی غیرقانونی «پارک ماندلا» در خلیج هاوت کیپ تاون رخ داد، باعث آتش گرفتن حداقل 650 واحد مسکونی و بی خانمانی بیش از دو هزار تن از ساکنان آن شد.

«تئو لاینه» سخنگوی سازمان آتش نشانی و امنیت کیپ تاون بدون اشاره به آمار زخمی های این حادثه، از کشته شدن دست کم 9 تن خبر داد و افزود: اگرچه تلاش ها برای خاموش کردن این آتش همچنان ادامه دارد، اما بیم آن می رود این آتش از منطقه پشتی این مجتمع عظیم که مشرف به کوه است، شعله ور تر شده و منازل مسکونی بیشتری را سوزانده و قربانیان بیشتری بگیرد.

وی از افزایش تعداد نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات برای خاموش کردن و کمک به مصیبت دیدگان از این حریق خبر داد و خاطرنشان کرد اگر چه علائم هشدار دهنده از همان ابتدا ساکنان این مجتمع را واداشت تا از هرچه سریع تر خانه و کاشانه خود ترک کنند، اما ازدحام جمعیت فراری از این حادثه از میان کوچه های تنگ و باریک میان بلوک های این مجتمع و نرده های امنیتی، موجب شد یک زوج از همان ابتدا در آتش گرفتار شده و نتوانند از شعله های آتش بگریزند در نتیجه جان باختند.

این مقام دولتی بدون اشاره به آمار اصلی ساکنان این مجتمع، تصریح کرد در ساعات اولیه حادثه 4 تن از ساکنان یکی از واحدها به دلیل بازنشدن قفل ورودی واحدشان نتوانستند فرار کنند و در آتش گرفتار شده و جان خود را از دست دادند.

وی همچنین از کشته شدن 3 تن دیگر از اعضای یک خانواده در بلوک دیگری خبر داد و گفت: اگرچه ورود بالگردهای آتش نشان موجب شد از گسترش بخشی از این حریق براثر باد شدید به مجتمع های همجوار جلو گیری شود، اما پیش بینی می شود جدا سازی کامل واحدهای در آتش با واحد های همجوار حداقل یک روز به طول بیانجامد.

ساخت مجتمع های غیر قانونی در آفریقای جنوبی که بیشتر در حاشیه شهرهای بزرگ بنا می شوند و جمعیت زیادی نیز در آنها اسکان می یابند، از مشکلات بزرگ در این کشور آفریقایی به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار