سمنان;

معیشت مردم و فضای مجازی دغدغه نمایندگان خبرگان رهبری

امام جمعه سمنان گفت : رسیدگی به معیشت مردم و بلای ‌خانمان‌سوز فضای مجازی از جمله مباحثی بود که در اجلاسیه مجلس خبرگان مطرح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نمازجمعه سمنان با اشاره به مباحث دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در سال 95 گفت : با توجه به تاکیدات آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مسئولان باید توجه ویژه ای به معضل بیکاری، افزایش قیمت ها و مسئله فقر داشته باشند تا معیشت مردم ارتقاء محسوی پیدا کند.

وی با اشاره به دغدغه فرهنگی مطرح شده در این اجلاس افزود : آسیب های روز افزون فضای مجازی که دین، اخلاق و آبروی مردم را نشانه گرفته است باید کنترل شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد : بسیاری از کشورها از جمله چین و آمریکا محدودیت هایی برای فعالیت این فناوری ها در کشور خود قائل شدند، اما شورای عالی فضای مجازی کشور تا کنون اقدام محسوسی درباره این آسیب ها انجام نداده است.

وی ایستادگی مردم مقابل توطئه های دشمنان را یاد آور شد و گفت : برآیند مباحث خبرگان رهبری حاکی از این اصل اساسی است که مردم با وجود همه مشکلات موجود نسبت به حفظ نظام و دفاع از انقلاب تا پای جان ایستادگی می کنند.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز شهید و سالروز تاسیس نهاد بنیاد شهید، به جایگاه رفیع شهدا نزد خدواند اشاره کرد و افزود : رسیدگی به خانواده شهدا، تربیت فرزندان شهید و توجه ویژه به شهدای فاطمیون ضروری است.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به آغاز اعزام کاروان راهیان نور نوروزی به مناطق دوران دفاع مقدس تصریح کرد : به اعتقاد من اثرات و برکات معنوی سفر راهیان نور در جوانان کمتر از شب های قدر و مراسم اعتکاف نیست.

امام جمعه سمنان، در آستانه نوروز و ایام پایانی سال با بیان اینکه برخی سنت ها و رسوم نظیر، دید و بازدید، نظافت منزل ، خرید و پوشیدن لباس نو در این ایام ریشه اسلامی هم دارد، به جوانان توصیه کرد : از مخاطرات آتش بازی های چهارشنبه آخر سال که هیچ توجیه عقلانی، دینی و اخلاقی و عرفی ندارد پرهیز کنند تا در ایام آغاز سال جدید بر اثر مصدومیت و سوختگی و قطع و نقص عضو برای خود، خانواده و جامعه اسباب زحمت و دردسر نشوند.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار