در مراسم نکوداشت پدر زیست‌شناسی ایران مطرح شد؛

لزوم توجه به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی در محیط دانشگاه

رییس دانشگاه تهران گفت: دو محور برنامه‌های این دانشگاه اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در نکوداشت دکتر ابراهیم زاده، پدر زیست شناسی کشور گفت: مایه افتخار است که عضو دانشگاهی باشیم که اساتید گرانقدری چون دکتر ابراهیم زاده استاد این دانشگاه باشند.

وی ادامه داد: به طور کلی تجلیل از استاد در دانشگاه‌ها و در کشور در حال تبدیل شدن به یک سنت است.

رییس دانشکاه تهران افزود: در گذشته به دلیل فضاهایی اینگونه نکوداشت ها وجود نداشت و افراد مورد توجه نبودند ولی امروز خوشبختانه یک ارزش شده و این همان چیزی است که ما تحت عنوان اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی از آن نام می بریم.

نیلی تصریح کرد: هر چند این مراسم با شکوه تر و بهتر برگزار شود، پیام روشن تری برای نسل جوان دارد.

وی گفت: در واقع همه ما می پذیریم که بزرگان ما چه زحماتی کشیده اند و چقدر آنان دارای ازش هستند و این رویکرد را حفظ می‌کنیم و در همان راه گام برمی داریم.

رییس دانشگاه تهران افزود: ما در دانشگاهی هستیم که فعالیت بین المللی خوبی دارد و این محصول خدمات و زحماتی است که اساتید با تجربه و گرانقدر صورت داده اند و امیدواریم این روند دنبال شود.

نیلی اضافه کرد: یکی سه اصل محور برنامه های دانشگاه تهران اخلاق حرفه ای و مسئولیت های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی دامنه بسیار وسیعی دارد.

رییس دانشگاه تهران افزود: این موضوع باید جدی تر گرفته شود و با شاخص های مشخص هدف مشخصی را دنبال کنیم که در اخلاق و مسئولیت های اجتماعی زبانزد شویم.

نیلی یادآور شد: توجه به جامعه و جهت گیری دانشگاه در راستای نیازهای جامعه باید جز اصول محوری در دانشگاه ها باشد و این فضاها در کل کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار