تب انتخابات پیش رو در دانشگاه ها / گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه هرمزگان از اقدامات این دانشگاه برای انتخابات پیش رو و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرادی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتخابات گفت : دانشگاه ها بعنوان یک قطب اجتماعی و تاثیر گذار در حوزه های مختلف می توانند تاثیر به سزایی را در این امر داشته باشند بنابراین دانشگاه ها برنامه هایی را برای تشویق هر چه بیشتردانشجویان ودانشگاهیان برای مشارکت فعال و آگاهانه و درواقع یک مسئولیت اجتماعی را در ارتباط با کل جامعه بر عهده دارند که بتوانند انگیزه خوبی را برای شرکت آحاد جامعه درانتخابات ایجاد کنند. 

وی ادامه داد : برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات مناظره و گفتگو برنامه هایی است که ما ازقبل برای تشویق دانشگاهیان برای شرکت در انتخابات آنها درنظر گرفته ایم.

مرادی نیز درباره اقداماتی جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این دانشگاه تصریح کرد: ستاد حجاب و عفاف در داخل دانشگاه فعال است تا با رویکرد جدید در برنامه ها به مقوله حجاب و عفاف بپردازد. اخیرا بحث پوشش درمحیط های آکادمیک دانشگاه را مورد پیگیری قرار داده ایم تا بتوانیم این بحث پوشش را که هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ دینی قابل توجیه است در این دانشگاه استاندارد نماییم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد :اگر بتوانیم پوشش را در دانشگاه های خود متناسب با محیط ترویج دهیم بخش بزرگی از مشکلات ما مربوط به حجاب در دانشگاه ها حل می شود.  طبق بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که نه تنها در دانشجویان داخل کشور بلکه در سایر دانشگاه های خارج از ایران هم استانداردهایی برای پوشش در دانشگاه و برای کسی که وارد این محیط آکادمیک می شود وجود دارد .

بنابراین این اصل پذیرفته شده است که شخص وارد شده در محیط های دانشگاهی یک لباس مختص آن محیط را داشته باشد. پس می توانیم با این رویکرد در استاندارد سازی پوشش در دانشگاه ها قدم های جدی برداریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار