نیما دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولویت تئاتر کیفیت است نه کمیت/اهرم حرکت دولت در دستان هنرمندان است

تا ما اهالی تئاتر نخواهیم دولت هیچ حرکتی نمی کند نباید منتظر باشیم تا دولت گامی بردارد، خود ما صددرصد ماجرا هستیم.

نیما دهقان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص موانع و مشکلات تئاتر گفت:سالن‌های تئاتر مثل تمام سالن‌های دنیا، باید یک هویت‌بخشی بشوند یعنی بیشتر سالن‌های خصوصی ما، بیشتر مدنظرشان فروش یک نمایش است اما به این فکر نمی‌کنند که قرار است به یک سالن می‌روند چه نمایشی با چه نوع محتوایی تماشا کنند.این مشکل سالن‌های ما در حال حاضر در بخش خصوصی است چراکه مطمئنا افراد می‌دانند که اگر به این سالن بروند، نمایش کمدی می‌بینند.

وی در خصوص روزملی تئاتر اظهار داشت:ما خیلی وقت است که همچین روزی در تئاتر داریم.این ماجرا به صورت جهانی است و برای ما مصادف با هفت فروردین شده است.هرسال هم یک فرد نخبه در دنیا پیامی می‌دهد و این سالیان سال است که ما روز تئاتر داریم و در تقویم ثبت شده است.

کارگردان تئاتر پیرامون تعریفی مشخص از«تئاتر ملی» تصریح کرد:تئاترملی، تئاتری است که هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ شکلی چارچوب ملی کشورمان را داشته باشد، اساسا، تئاتر ملی کشورمان به حساب می آید.

دهقان همچنین در خصوص معرفی یک اثر از نمایش های ملی در سال 95 بیان کرد: ما تئاتر ملی بسیار داشتیم که در حال حاضر حضور ذهن ندارم ولی اساسا تمام کسانی که در این حوزه، نویسنده و کارگردانی هستند که با نگاه ایرانی کار می‌کنند جزو نمایش‌های ملی و شاخص ما به شمار می‌رود.

نیما دهقان در پایان در خصوص تاثیر اهالی و هنرمندان تئاتر بر پیشرفت و ملی شدن تئاتر گفت:الان بعضی از ما هنرمندان این مشکل را داریم که فکر می‌کنیم، دولت باید تمام کارها را انجام بدهد ولی صددرصد این ماجرا دست ما هنرمندان است، یعنی اساسا تا ما نخواهیم دولت هیچ حرکتی نمی‌کند. نباید منتظر باشیم تا دولت گامی بردارد و بعد ما بگوییم این گام خوب یا بد است و ما کار می‌کنیم یا نمی‌کنیم.مانند همه جای دنیا ما باید سطح توقع‌مان را برای دولت بالا ببریم و نقش ما هنرمندان از همه چیز کلیدی‌تر است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار