رجبی معمار در نشست خبری خانه هنرمندان؛

تشریح عملکرد یکساله خانه هنرمندان در سال 95/ فروش اجراهای امسال به مرز 3 میلیارد رسید

نشست خبری مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایران‌شهر امروز در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایران‌شهر امروز در خانه هنرمندان برگزار شد.
 
رجبی معمار در ابتدای این نشست خبری گفت: از 18 سال قبل که خانه هنرمندان از طریق پیشکسوتان این حوزه پایه‌گذاری شد، هدف ما برپایی محلی برای ارتباط‌ هنرمندان و تعامل بین اصناف هنری کشور است. در خانه هنرمندان، 12 انجمن خانه سینما، ‌تئاتر، موسیقی،‌ انجمن نقاشان، گرافیک، معماری و تصویرگران عضو هستند.
 
وی ادامه داد: باید اعتدال و انصاف در بین ظرفیت‌ها برقرار شود؛ گله‌مندی‌هایی از سوی هنرمندان داشتیم اما تلاش خانه هنرمندان این است که تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار تمام حوزه‌های هنری قرار دهد. در سال 95 همه درخواست هنرمندان برای همکاری با خانه هنرمندان اجابت شده است.
 
رجبی معمار در خصوص اولویت‌های خانه هنرمندان اظهار داشت: اولویت خانه هنرمندان ابتدا برنامه‌هایی است که قرار است برگزار کند. در مرحله بعدی برنامه‌های معاونت هنری پژوهشی اولویت ماست. همچنین درخواست‌هایی که از بیرون از مجموعه داریم، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
وی عنوان کرد: برای سال 96 برنامه‌های خود را اعلام خواهیم کرد و سهم هر حوزه مشخص خواهد شد. سال 95 خانه هنرمندان وضعیت خاصی داشت؛ می‌توانم بگویم امسال حداقل روزی سه اتفاق مهم را در این مجموعه داشتیم.
 
مدیرعامل خانه هنرمندان در خصوص حضور توریست‌ها اظهار داشت: یکی از مقصدهای تمام آژانس‌های توریستی خانه هنرمندان است. توریست‌هایی که سفر اول آنها به ایران است، با دیدن نقاشی‌ها، تئاتر و آثار هنرمندان ایرانی تعجب می کنند؛ چرا که تبلیغات منفی از کشور ما در آن سوی مرزها وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: در حوزه تجسمی سال‌هاست منتظر شکل‌گیری دوره‌های تجسمی بودیم. امسال این شورا با حضور آقایان کابلی، رحیمیان، اژدری، سقراطی، حدادی و دیگر هنرمندان  شکل گرفت. این شورا هر دو هفته یک بار در جلسات خود آثار را بررسی می‌کنند و آثار هنرمندان موفق را در خانه هنرمندان به نمایش می‌گذارند.
 
رجبی معمار در خصوص برنامه‌های سال 95 بیان کرد: نمایشگاه کاریکاتورهای هادی اشرفی، جشنواره عکس دانشجویی، نمایشگاه اسماء‌الحسنی، نمایشگاه سالانه گرافیک دال،‌ نمایشگاهی با عنوان مهمانی هنر، کارگاه نقاشی، نمایشگاه عکس مشترک ایران و کره جنوبی و مهمترین آن چهاردهمین دوره تصویر سال، بخشی از فعالیت‌های خانه هنرمندان در سال 95 بود.
 
مدیرعامل خانه هنرمندان اظهار داشت:‌در حوزه سینما، هفته فیلم برای مرحوم عباس کیارستمی، استاد ناصر‌تقوایی و بررسی سینمای معاصر ترکیه داشته‌ایم. البته 15 نشست تخصصی در موضوع کتاب با حضور برجسته‌ترین نویسندگان ایران در خانه هنرمندان برگزار شده است.

وی افزود: مجوز دو مجله برای خانه هنرمندان دریافت‌ کرده‌ایم که یکی از آنها به نام مجله شیوه منتشر شده است تلاش داریم در این دو ماهنامه به بررسی همه حوزه‌های هنری بپردازیم.

رجبی معمار در خصوص تماشاخانه ایرانشهر اظهار داشت: در سالن‌های تماشاخانه ایرانشهر سال 94، شاهد 26 نمایش بودیم 687 اجرا روی صحنه رفت حدود 83هزار نفر از این نمایش‌ها استقبال کردند و همچنین 16 میلیارد ریال درآمد بابت اجرای این نمایش‌ها دریافت شد.

وی ادامه داد: در سال 95 یک ماه قبل از جشنواره تئاتر فجر حدود 30 نمایش در تماشاخانه ایرانشهر داشتیم که 822 اجرا روی صحنه رفت 108 هزار نفر استقبال کردند و درآمد این اجراها حدود 29 میلیارد ریال بود. در اینجا می‌توانم بگویم سال گذشته 20 درصد از این درآمدها سهم تماشاخانه ایرانشهر بود اما امسال هیچ پولی از هنرمندان دریافت نکردیم همچنین جدول‌ نمایش‌های سال 96 برنامه‌ریزی شده است و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد.

رجبی معمار در خصوص بودجه خانه هنرمندان خاطرنشان کرد: برای تامین بودجه خانه هنرمندان با مشکل مواجه هستیم و تنها با مصوبه شورای شهر شهرداری 700 میلیون تومان خانه هنرمندان و 300 میلیون تومان سهم تماشاخانه ایرانشهر است و با توجه به هزینه‌های سنگین این مقدار بودجه برای خانه هنرمندان کافی نیست امیدوارم شرایط برای سال آینده بهتر شود.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار