از بی‌پولی ناراحت نیستیم، بلکه از بی‌مهری مسئولان می‌نالیم؛

پورموسوی: تا ساعتی قبل، آمدن مان به تهران مشخص نبود/ دنبال گرو کشی نیستیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: تا ساعاتی قبل آمدن مان مشخص نبود که آیا به تهران سفر می کنیم یا خیر،متاسفانه در این مدت نیمی از بازیکنان‌مان در تمرینات شرکت نکردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس بیان کرد:جا دارد قبل از هر چیز از رسانه‌ها تشکر کنم که مشکلات ما را رسانه‌ای کردند.شاید با رسانه‌ای شدن مشکلات مان مسئولان استان خوزستان به کمک تیم ما بشتابند، چرا که ما نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. تا ساعاتی قبل مشخص نبود که آیا به تهران سفر می کنیم یا خیر،متاسفانه در این مدت نیمی از بازیکنان‌مان در تمرینات شرکت نداشتند. بعد از این همه مدت بالاخره سرو کله مسئولان در فرودگاه پیدا شد و آنان سرانجام شرایط سفر تیم به تهران را فراهم کردند.

وی افزود: واقعیت این است که ما در دو سه روز گذشته تمرکز کافی نداشتیم، چرا که خسته شدیم از بس وعده و وعید دروغ از مسئولان تیم شنیدیم. اما سعی می‌کنیم امروز روحیه از دست رفته بازیکنان را به آن ها بازگردانیم تا فردا یک بازی تماشاگر پسند را مقابل پرسپولیس ارائه دهند.
 
پورموسوی در پاسخ به این پرسش که آیا با مطرح کردن مشکلات تیمش قبل و بعد از هر بازی به دنبال گروکشی نیست؟، گفت: نه این‌طور نیست که ما بخواهیم گروکشی کنیم. من بعد از بازی با پدیده خیلی راحت و صادقانه به مردم اعلام کردم که بانک ملی دوست ندارد از تیم ما حمایت مالی کند. در حالی که دوستان مسرانه بیان کردند چنین چیزی وجود ندارداما من باید بگویم تاکنون بانک ملی پولی را به حساب بازیکنان تیم واریز نکرده است مسئولان این بانک ابتدای فصل اعلام کردند که شرکت برای آن ها نیست. قرار بود از ابتدای تابستان بودجه این فصل ما را بانک ملی تأمین کند. ما دنبال گروکشی نیستیم و نخواهیم بود. بازیکنان حق و حقوقی دارند که باشگاه موظف است به تعدات شان نسبت به بازیکنان پایبند باشد. من تا ساعت 10:05 امروز مطمئن نبودم که به تهران نمی‌آییم. به هر حال نماینده استانداری به خودش زحمت داد و به فرودگاه آمد و 950 میلیون چک شخصی خودش را به من داد و قرار شد این چک تا ساعت 15 امروز در خوشبینانه ترین حالت ممکن نقد شود تا من بتوانم این مبلغ را بین 29 نفر تقسیم کنم. اگر در یک جای دنیا شما دیدید با 950 میلیون تومان توانستند 29 نفر را راضی کنند من به آن ها یک جایزه خواهم داد.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: ما بودجه آن‌چنانی نداریم هزینه های تیم خیلی پایین است. در عمان فدراسیون هزینه ما را پرداخت کرد و در امارات هم مارکو مربی تیم 200 میلیون از جیب خودش برای باشگاه هزینه کرد این مربی به کشور ما آمده بود تا درآمد زایی کند که حتی مجبور شد از جیب هم برای باشگاه خرج کند. روشنایی سرپرست تیم 300 میلیون از جیبش برای باشگاه هزینه کرده و خود من هم 300 میلیون از دوستانم قرض گرفتم و برای تیم خرج کردیم که همه این ها باید برگردد.

پورموسوی با بیان اینکه بازیکنانش تیمش با قلب‌شان بازی می‌کنند، اظهار داشت: ما وقتی وارد لیگ قهرمانان آسیا شدیم فقط به خاطر مردم از حیثیت فوتبال ایران دفاع کردیم.ما خیلی مظلومانه و بی سر صدا از ایران رفتیم و وقتی در آنجا من اعلام کردم که از هوای ناپاک اهواز آمده‌ایم برخی سایت‌ها به من خورده گرفتند که چرا موضوع ناپاکی هوا را در خارج از کشور مطرح می‌کنم، در حالی که من صحبتم این است وقتی غریبانه و مظلومانه راهی عمان شدیم چرا همان سایت به این موضوع اشاره نکرد.به هر حال بازیکنان ما در مسابقات آسیایی نهایت تلاش خود را کردند تا شادی را برای مردم به ارمغان بیاورند و خشبختانه در 2 بازی انجام شده این اتفاق را به نحو احسن انجام داده ایم.

وی در واکنش به اینکه در صورت باخت به پرسپولیس دنبال توجیه و بهانه خواهد بود یا نه، گفت: مطمئن باشید ما بعد از هر شکست هم به مسائل فنی اشاره کردیم و دنبال توجیه نبودیم. صحبت من این است که بازیکنانم در روزهای اخیر از تمرکز کافی برخوردار نبودند و فقط امروز و فردا باید تمرکزمان را روی بازی قرار دهیم. ما باید مقابل تیمی قرار بگیریم که از هر نظر می تواند به عنوان قهرمانی لیگ دست پیدا کند و مطمئن باشید فردا بازیکنانم با تمام وجود برای گرفتن 3 امتیاز از هیچ چیزی دریغ نخواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان راجع به اینکه بازیکنان تیمش اعتقاد دارند باید با آنها با رقم کمتری قرارداد بسته می‌شد تا همه آن پرداخت شود نه اینکه از قراردادهای 600، 700 میلیونی فقط 10 درصد آن پرداخت شود، تصریح کرد: اینکه چه کسی با چه رقمی قرارداد بسته به من مربوط نمی شود و این موضوع به مدیرعامل تیم مربوط است. من فقط تنها کاری که انجام دادم این بود لیست تیم را به مدیرعامل دادم ضمن اینکه ما در شش سال گذشته هیچ مشکل مالی نداشتیم و در پایان فصل به هر شکلی که بود با بازیکنان تسویه حساب می‌شد، اما متأسفانه امسال با توجه به مشکلاتی که برای شرکت‌مان به وجود  آمد،‌حتی کارگران شرکت هم حدود 18 ماه است که حقوقی را دریافت نکرده‌اند.اگر  پیش‌بینی این مشکلات را می‌کردم، شک نداشته باشید قبول مسئولیت نمی کردم.

پورموسوی در پایان در مورد اینکه آیا تیمش سقوط می‌کند یا خیر،خاطر نشان کرد: نه ما شرایط‌مان آن قدر وخیم نیست که بخواهیم سقوط کنیم. ما کل بودجه‌مان 8.5 میلیارد بوده است و برای یک تیم لیگ برتری این مبلغ نمی تواند زیاد باشد. اخیراً  یک سامانه با باشگاه قرارداد بسته و قرار است حامی مالی ما شود و برای مسابقات آسیایی هم یک اسپانسر جدید خواهیم آورد. ان‌شاءالله با ادامه این روند بتوانیم هر چه زودتر مشکلات مالی‌مان را تا پیش از پایان فصل برطرف کنیم. همچنین استانداری قصد دارد تا پایان سال نزدیک به 2میلیارد بین اعضای تیم تقسیم کند. صحبت کلی ما این است که از بی‌پولی ناراحت نیستیم، بلکه از بی‌مهری مسئولان می‌نالیم. کسانی که با رأی مردم اهواز صاحب سمت شدند، الان نسبت به تیم ما بی‌ تفاوت هستند و این برای ما خیلی ناراحت‌کننده است. وظیفه استانداری این نیست که بخواهد به تیم ما کمک کند، بلکه مسئولان باید به خودشان آمده و به ما توجه کنند،امیدوارم بانک ملی به تعهداتی که نسبت به بازیکنان پایبند باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار