طرح جدید نتانیاهو برای تبدیل بندر ایلات به یک مرکز تجاری بین‌المللی

"بنیامین نتانیاهو" قصد دارد علاوه بر کشیدن دیوار در مرز ایلات و کشورهای مصر و اردن، مساحت آن را نیز افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به بهانه شصت و هشتمین سالگرد اشغال شهر ایلات بوسیله این رژیم، اعلام کرد قصد دارد مساحت این شهر را تا دو برابر افزایش دهد، آن را به یک مرکز تجاری بین‌المللی تبدیل کند و مهمتر از همه میان ایلات و مرز مصر و اردن دیوار امنیتی بسازد.

نتانیاهو اظهار داشت دیوار ایلات قرار است شبیه به دیوار ۲۰۰ کیلومتری با مرز مصر ساخته شود. وی مدعی شد: این دیوار به افزایش امنیت در ایلات کمک خواهد کرد. ما می‌توانیم با ساخت دیوار در ایلات مانع از ورود غیرقانونی افراد از صحرای سینا به اسرائیل شویم. این دیوار مانند سدی در برابر "اسلام افراطی" عمل می‌کند.

نتانیاهو همواره تلاش کرده است اقدامات تروریستی گروه‌های افراطی را به اسلام ربط دهد و در سخنان خود بر این موضوع تاکید دارد.

شهر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده و مرز مشترک با اردن و مصر دارد. قرار است ۷ هزار اتاق هتل و ۱۸ هزار واحد مسکونی جدید به خدمات شهری ایلات اضافه شود. این اقدام تلاشی دیگر از سوی مقامات صهیونیست در راستای توسعه غیرقانونی قلمرو رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 

ایلات دارای بندرگاه کشتی‌ها و محل واردات نفت خام رژیم صهیونیستی است. این شهر یکی از زیباترین مناطق گردشگری این رژیم به حساب می‌آید که هتل‌ها، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری در آن ساخته شده است.

نتانیاهو قصد دارد این شهر را به کانال آبراهی برای اتصال آسیا به اروپا تبدیل کند و با احداث فرودگاه‌های بزرگتر، میزبان پروازهای بین‌المللی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار