آغاز تحقیقات رسمی درباره فساد در قرارداد خرید زیردریایی اسراییل از آلمان

وزارت دادگستری اسراییل تحقیقات درباره احتمال وجود فساد در قرارداد چند میلیارد دلاری خرید زیردریایی این رژیم از آلمان را آغاز کرده است.

آغاز تحقیقات رسمی درباره قرارداد خرید زیردریایی اسراییل از آلمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره احتمال وجود فساد در قرارداد چند میلیارد دلاری خرید زیردریایی این رژیم از آلمان را آغاز کرده است. احتمال وجود فساد در این قرارداد متوجه افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. 

در ماه نوامبر سال 2016، دادستان کل مناطق اشغالی به پلیس این رژیم دستور داد تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده درباره اقدمات نامناسب در این معامله را آغاز کند. هنوز هیچ نامی مرتبط با این فساد منتشر نشده است؛ اما احتمالاً این تحقیقات متوجه دیوید شمرون، وکیل شخصی نتانیاهو است که در زمان عقد قرارداد، وکیل مشترک نتانیاهو و شرکت آلمانی فروشنده زیردریایی‌ بوده است. 

با این وجود، وزارت دادگستری اسراییل تاکید کرد شخص نتانیاهو در این پرونده مظنون نیست. با این حال، نخست وزیر اسراییل پیش‌تر درباره چندین پرونده فساد مورد تحقیق قرار گرفته است. اصلی‌ترین این اتهامات مربوط به دریافت یک میلیون یورو پول نقد از یک فرد فرانسوی در سال 2009 میلادی است. همچنین وی متهم به دریافت هدایا از برخی افراد است. 

نتانیاهو با رد تمامی اتهامات وارده، اعلام کرده است این اتهامات از سوی رقبای سیاسی وی مطرح می‌شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار