تصمیم یعلون برای بازگشت به عرصه سیاسی و گرفتن جای نتانیاهو

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از گذشت 10 ماه از استعفایش، با تشکیل حزبی جدید به عرصه سیاسی بازگردد و نخست‌وزیر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی نوشت وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی قصد دارد با تشکیل حزبی جدید به عرصه سیاسی بازگردد.

در این گزارش آمده است: موشه یعلون، وزیر سابق دفاع (جنگ) اسرائیل، دیروز عزم خود را برای تشکیل حزب سیاسی جدید به منظور ورود به عرصه رقابت برسر نخست‌وزیری در انتخابات آینده اعلام کرد.
 
یعلون در کنفرانسی فرهنگی در تل‌آویو گفت: مسائل مهمی که اسرائیل با آن مواجه است، بازگشت به عرصه سیاسی را ضروری می کند. وی بازگشتش به عرصه سیاسی را پس از ده ماه این گونه توجیه کرد که قصد دارد با هر آن چه پایه‌های «دولت» را سست می‌کند، مقابله کند. اما کارشناسان معتقدند این تصمیم یعلون ناگهانی و غافلگیرکننده نیست؛ زیرا پیش از این فاش شد وی با یائیر لاپید، رئیس حزب «آینده‌ای هست» برای پیوستن به این حزب تماس‌هایی داشته است.

الشرق الاوسط با اشاره به استعفای یعلون از منصبش در اعتراض به آن چه را که وی بی‌اعتمادی و تسلط راست گرایان افراطی بر عرصه سیاسی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین توصیف کرد، نوشت: این رویدادها در حالی رخ می دهد که پیش‌بینی می شود با ادامه بازجویی ها از نتانیاهو انتخابات زودهنگام در اسرائیل برگزار شود.

از سوی دیگر یعلون اذعان کرد مسائلی وجود دارد که برای آن‌ها راه حل جامع وجود ندارد مانند تونل‌های حماس در نوار غزه. وی گفت: «فرماندهی ارتش 400 پیشنهاد برای حل مسئله تونل‌ها دریافت کرده است، اما هیچ کدام راه حل جامع نیست.»

یعلون این سخنان را پس از انتشار گزارش‌هایی مطرح کرد که وی را به کوتاهی و آماده نبودن برای مقابله با تونل‌های حماس در طول جنگ سال 2014 میلادی متهم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار