افزایش بی‌سابقه قاچاق مواد مخدر به نوار غزه

قاچاق مواد مخدر به نوار غزه در سال 2017 افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.

افزایش بی‌سابقه قاچاق مواد مخدر به نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سیل بی‌سابقه قاچاق ماری جوانا و مواد مخدر به نوار غزه مسئولان جنبش حماس را بر آن داشته است که مجازات سخت‌تری علیه قاچاقچیان مواد مخدر وضع کنند. 

یکی از مقامات حماس در این باره گفت: تنها در ماه ژانویه ( 30 روز منتهی به 11 بهمن ماه) سال 2017 حجم مواد مخدر کشف شده در نوار غزه معادل تمامی سال میلادی 2016 بوده است. تنها در یک عملیات‌ پلیس، هشت قاچاقچی بزرگ مواد مخدر دستگیر شدند. 

سوداگران مرگ فلسطینی و مصری ماری جوانا و قرص مخدر ترامادول را از مصر به نوار غزه قاچاق می‌کنند. نوار غزه دو میلیون نفر جمعیت دارد و از هر 10 جوان، 4 نفر بیکار هستند که همین امر آنها را به سوی مصرف مواد مخدر سوق می‌دهد. 

در آخرین یورش پلیس به مقر قاچاقچیان در خیابان‌های نوار غزه، بیش از 100 کیلوگرم ماری جوانا به ارزش 5 میلیون دلار کشف شد. همچنین در این عملیات 250 هزار ورق قرص ترامادول توقیف شد. تا سال 2013 قاچاقچیان مواد مخدر از طریق تونل‌هایی که میان مرز مصر و نوار غزه برای واردات مواد غذایی و سایر اقلام ضروری ساخته شده بود، استفاده می‌کردند. اما دولت مصر در سال‌های 2014 و 2015 (برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ورود سلاح به نوار غزه) اقدام به نابودی تونل‌ها کرد. پس از این تاریخ، قاچاقچیان روش‌های دیگری برای جابه جایی مواد مخدر انتخاب کردند. آنها از کپسول‌‌های گاز و ماشین‌های لباسشویی برای قاچاق بهره می‌گیرند.

با این وجود، به نظر می‌رسد قاچاق مواد مخدر به نوار غزه طرحی اسراییلی برای افزایش اعتیاد در میان جوانان فلسطینی باشد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار