کرمانشاه؛

رانندگان خودروهای باری از سوار کردن مسافر در قسمت بار خودداری کنند

رئيس پليس راه استان گفت: رانندگان خودروهای باری، از سوار کردن مسافر در قسمت بار جدداً خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛رئيس پليس راه استان گفت: رانندگان خودروهای باری، از سوار کردن مسافر در قسمت بار جدداً خودداری کنند چراکه در صورت مشاهده، ماموران گشت های پلیس راه جهت رفع خطر اقدام به پیاده کردن مسافران و اعمال قانون به مبلغ 500 هزار ریال خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، با توجه به نزديک شدن به سال جديد و سفرهای نوروزي، سرهنگ "فضل لله شیری" هشدارهایی را به خودروهای باری از جمله کامیون ها، وانت بارها، ادوات کشاورزی و... که مبادرت به حمل مسافر در قسمت بار می کنند، ارائه کرد.
وی با ارائه نکات زير خواست که رانندگان خودروهای باری توصيه هاي پليس را در خصوص "رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي" در دستور کار خود قرار دهند تا با آرامش خاطر، آخر سال را به اتمام و سالي جديد توام با آرامش و خوشي را سپري کنند.
1-رانندگان خودروهای باری، ازسوار کردن مسافر در قسمت بار جدداً خودداری کنند چراکه در صورت مشاهده، ماموران گشت های پلیس راه جهت رفع خطر اقدام به پیاده کردن مسافران و اعمال قانون به مبلغ 500 هزار ریال خواهند کرد.
2-رانندگان خودروهای باری، که مبادرت به حمل مسافر در قسمت بار می کنند در صورت حادث شدن تصادف، با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث آنان مشمول قانون پرداخت خسارت به مسافران غیرمجاز آنها نمی شود مطمئناً تمامی خسارت های مالی و جانی و دیگر تبعات منفی آن برعهده آنهاست.
3-مسافرانی که در قسمت بار سوار می شوند به هیچ وجه ایمنی ندارند و حتی در حالت عادی در معرض خطر هستند که در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، فوت و جرح آنان قطعی است.
رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: سرعت غيرمجاز، سبقت در نقاط ممنوعه، انحراف به چپ، رانندگي در حال خستگي و خواب آلودگي، نقص سيستم روشنايي در شب و عدم رعايت حق تقدم و فاصله طولي از جمله تخلفاتي هستند كه سلامتي راننده و همراهان را با خطر جدي مواجه مي سازند.
سرهنگ شیری از رانندگان خواست که از رانندگي در نقاط ممنوعه و خلاف مسير حركت ديگر وسائط نقليه در خيابان هاي يك طرفه و گردش به چپ و راست به صورت ناگهاني بپرهيزيد و همواره به تابلوها و علائم راهنمايي و رانندگي كنار جاده ها و خيابان ها توجه کنند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار