اصفهان؛

برگزاری جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان

مدیر مؤسسه فرهنگی تبیان در اصفهان گفت: سومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با شرکت 163 تیم و 400 دانش‌آموز اصفهانی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی حکمت‌ منش  امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان سال 81 با هدف اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی با استفاده از فناوری‌های روز و تولید محصولات و نرم‌افزارهای تلفن همراه کار خود را زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک دیتاسنتر گسترده و استاندارد از افق‌های این مؤسسه بوده است، افزود: سایت تبیان که اصلی‌ترین بخش از فعالیت این مؤسسه است دارای بخش‌های مختلفی چون مشاوره، کتابخانه دیجیتال، شبکه اختصاصی کودک، شبکه قرآن و ... است که یکی از زیرمجموعه‌های آن مرکز یادگیری است.

مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در اصفهان اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های این مرکز با هدف تولید محتوای متناسب برای دانش‌آموزان، جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی است که سعی دارد با رویکرد پژوهش محور به آموزش، فعالیت‌های دانش‌آموزان در این عرصه را رصد کند.

حکمت‌منش خروجی این جشنواره را پژوهش‌های دانش‌آموزان دانست که در دو روز ارائه می‌شود و یادآور شد: این جشنواره که به صورت استانی فقط در سطح اصفهان برگزار می‌شود، سه بخش سمینارهای آموزشی، غرفه‌های نمایشگاهی و مسابقات دانش‌آموزی را شامل می‌شود و از سال 93 تاکنون اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان این جشنواره به تهران دعوت می‌شوند خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع 40 تیم به تهران دعوت شدند که 20 تیم برگزیده استانی شده بودند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به 50 برسد.

مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در اصفهان تصریح کرد: سال گذشته در مجموع 300 نفر در قالب 169 تیم در این جشنواره شرکت کردند که این میزان امسال به 163 تیم و شرکت 400 نفر از دانش‌آموزان اصفهانی رسیده است.

حکمت‌منش با اشاره به اینکه در این جشنواره سعی شده تا با تخفیف 50 درصد از مدارس دولتی و پژوهش سرا به صورت ویژه حمایت شود، ادامه داد: تیم‌ها از 2 تا 5 نفر متغیر است و در جشنواره امسال 50 تیم در بخش سمینار، 42 تیم در بخش غرفه و 79 تیم در بخش مسابقه شرکت دارند.

وی ابراز کرد: دانش‌آموزان در بخش مسابقه در سه رشته هوافضا با گرایش موشک آبی و گلایدر، سازه‌های ماکارونی با گرایش سازه‌های فشاری و هدفمند و رشته رباتیک با گرایش آتش‌نشان، مسیریاب، جنگجو و نمایشی به رقابت می‌پردازند.

مدیر مؤسسه فرهنگی تبیان در اصفهان با اشاره به بخش مشاوره رایگان در سایت تبیان تأکید کرد: این بخش که یکی از پرمخاطب‌ترین قسمت‌های سایت محسوب می‌شود تعامل خوبی با دانش‌آموزان و مربیان دارد و می‌تواند در ارتقای طرح‌های پژوهشی به آن‌ها کمک کند.

حکمت‌منش با اشاره به شرکت پنج تیم از شهرستان‌های استان یادآور شد: اصفهان از نظر تعداد تیم‌ها و سطح شرکت‌کنندگان در این جشنواره بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد که امید است با همکاری مؤثرتر آموزش و پرورش این جشنواره با استقبال گسترده‌تر شرکت‌کنندگان مواجه شود.

گفتنی است سومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان صبح پنجشنبه 19 اسفند در دانشگاه مهاجر با داوری و نمایش پروژه‌ها آغاز به کار می‌کند و در روز جمعه با حضور مسؤولان و معرفی برترین‌ها به کار خود پایان خواهد داد، بازدید از غرفه‌های نمایشگاهی این جشنواره برای عموم آزاد است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.