اصفهان؛

هزینه‌کرد 760 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز کاشانی

وزیر آموزش و پرورش از هزینه‌کرد 760 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز کاشانی خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فخرالدین دانش آشتیانی در نشست خیرین مدرسه ساز کاشانی گفت: ردیف بودجه در نظرگرفته شده به جهت تکمیل پروژه‌های خیرساز در سال 96 به میزان210 میلیارد ریال است.

وی،با اشاره به برابری هزینه صرف شده ویژه حوزه آموزش و پرورش با بودجه دولت در بعضی اوقات افزود: خیرین مدرسه‌ساز از زمان قبل کمک آموزش و پرورش و پرورش بودند و در ساخت مدارس، کتابخانه‌ها، درمانگاه‌ها و غیره حضور پررنگی داشته اند.

به‌گفته‌وی،دولت در پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز مصمم است بطوریکه 2700 میلیارد تومان پاداش فرهنگیان از سال 94پرداخت شده‌است و به مرور نیز سایر پاداش‌ها به فرهنگیان کشور پرداخت می‌شود.

*بودجه 37هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال 96

وزیر آموزش و پرورش 37هزار میلیارد تومان بودجه سال 96 را یادآورشد و گفت:این بودجه نسبت به سال قبل 4 هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.

دانش‌آشتیانی، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش با هیچ جایی دیگری قابل قیاس نیست افرود: معادن و سرمایه های تمام شدنی باعث پیشرفت کشور نمیشود بلکه برای پرورش نیروی انسانی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

وی تصریح‌کرد: رشد و پیشرفت سرمایه گذاری قابل ملاحظه کشورهای ژاپن و کره جنوبی به علت پیشرفت آنها در حوزه آموزش است.

به‌گفته‌وی، کشورهایی که به حوزه آموزش و پرورش توجه کمتری نسبت به ژاپن و کره جنوبی داشتند 2 برابر مدت زمان این کشورها ط ول کشیده تا به پیشرفت آموزشی برسند.

وزیر آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری خیرین مدرسه‌ساز را با نگرش پرورش نسل آینده کارآمد و کارآفرین تاکیدکرد و با تقدیر از آنها گفت:تحویل نیروهای کارآمد و موثری به جامعه اهداف آنها را پیش از موعد مقرر محقق می‌کند.

دانش‌آشتیانی،با تاکید بر اینکه نمی‌توان تمامی مشکلات را توسط دولت برطرف کرد گفت:

بودجه آموزش و پرورش درمدت سه سال گذشته سه برابر شده و به 30هزار میلیار تومان رسیده در حالی که پیش از این بودجه آموزش و پرورش به 16 هزار میلیارد تومان می رسید.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.