آزمایشگاه سازمان انتقال خون تخصصی می‌شود/ کاهش پرداختی‌های میلیونی مردم با تعرفه گذاری خدمات

رییس سازمان انتقال خون عنوان کرد: تاکید ما این است که آزمایشگاه این سازمان به سمت تخصصی شدن پیش برود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر پور فتح الله در پاسخ به اینکه چرا برخی آزمایش های متداول تشخیص طبی مانند ویتامین دی در آزمایشگاه انتقال خون عرضه نمی شوند، گفت: ما در سازمان انتقال خون بر این موضوع تاکید داریم که آزمایشگاه ما به سمت تخصصی شدن پیش برود.
 
وی ادامه داد: ما در سازمان انتقال خون لزومی نمی بینیم وقتی در شهر امکانات آزمایشگاه های بخش خصوصی و بیمارستان ها در دسترس مردم است، وارد فرآیندهای آزمایشگاه های تشخیص طبی شویم.
 
پورفتح الله با اشاره به برخی آزمایش های تخصصی در این آزمایشگاه افزود: سازمان انتقال خون به طور تخصصی آزمایش های مربوط به سازگاری بافت، آنتی ژن ها و گروه‌های خونی و انعقاد و این قبیل آزمایش های تخصصی را در دستور کار خود قرار داده و در آینده نیز در این حوزه ها سرمایه گذاری می کند.
 
رییس سازمان انتقال خون اظهار داشت: ما آزمایش های متداول را از نگاه ارائه خدمت مطلوب به بیمارانی که آزمایش های تخصصی انجام می دهند، ارائه می دهیم که طبیعتا سرمایه گذاری چندانی در آزمایش های تشخیص طبی نمی کنیم.
 
دستاورد تعرفه گذاری خدمات انتقال خون برای مردم  
با بیان اینکه 14 خدمت در سازمان خون تعرفه گذاری شده گفت: در گذشته مردم برای 10 خدمت مجبور بودند ملزومات و تجهیزات را خریداری کنند.
 
وی ادامه داد: در این 10 خدمت، به عنوان مثال برای تولید پلاکت فرد بیماری که به این خدمت نیاز داشت باید امکانات پلاسما فریز را خریداری و به سازمان انتقال خون تحویل می داد سپس ما می‌توانستیم خدمت لازم را به او ارائه کنیم و گاهی بیماری تا یک میلیون برای ست های مصرفی هزینه می کرد.
 
پورفتح الله عنوان کرد: خوشبختانه اقلام مصرفی و خدمت ارائه شده تعرفه گذاری شده و تا حد زیادی پرداختی ها از جیب مردم کاهش پیدا کرده و مردم در بیمه خدمات شهری پنج و در خدمات روستایی سه درصد و مابقی هزینه ها را بیمه ها پرداخت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار