منصوریان: از زمانی می خواهم روزه سکوت بگیرد/ تیم ما را با حرف هایشان بهم ریختند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:از زمانی می خواهم سه ماه روزه سکوت بگیرد و با مصاحبه هایش تیم ما را بهم نزند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با سایپا اظهار داشت: فردا سایپا میزبان است و بازی را به استادیوم آزادی منتقل کرده اند و قطعا این امر روی کیفیت بازی تاثیر مثبت می گذارد چون بازی در استادیوم آزادی متفاوت است. 

وی افزود: بنده با تیم نفت دو سال در استادیوم تختی بازی کرده ام اما اگر همان رسیدگی به استادیوم آزادی در ورزشگاه تختی باشد این ورزشگاه نیز می تواند به یکی از استادیوم ها تبدیل شود.

سرمربی استقلال بیان کرد: فردا بازی سختی با سایپا داریم و باید بگویم بازی با تیم هایی که خطر سقوط دارند یا برای سهمیه آسیایی می جنگند سخت است. سایپا کادر فنی قابل احترامی دارد و برای همین می تواند بازی بسیار سختی برای استقلال باشد. در دو سه روز گذشته با مسائلی دست و پنجه نرم می کردیم. از سایپا تشکر می کنم که این بازی را به استادیوم آزادی آوردند.

منصوریان در خصوص اعتصاب بازیکنان استقلال و صحبتهای حسن زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه گفت: یک باشگاه تمام نیروهایش برای یک هدف می جنگند. از رئیس هیئت مدیره ،اعضای هیئت مدیره گرفته تا مدیرعامل، سرمربی، تدارکات و بازیکنان. همه برای یک منفعت می جنگیم و این مسئله در باشگاه‌های پرهوادار هم بیشتر نمود پیدا می‌کند و باید از اعتبار و شان باشگاه هم حمایت کنیم. 
باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس که پرهوادار هستند تا در رتبه‌های بعدی تراکتورسازی،‌سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد و حتی سیاه‌جامگان که چندین هزار جمعیت دارند تبعاتی برای ما خواهد داشت. همه ما عضو یک خانواده هستیم و باید هر چالش و اتفاقی را با هم دیگر پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: من به زمانی عضو هیئت مدیره هم گفتم و حتی پیغامم را سعی کردم از طریق رسانه ها بدهم که خیلی از مواقع سکوت بهترین کمک است.حتما نباید تحت هر شرایطی هر حرفی را زد. کمترین توقع ما یعنی کادر فنی و بازیکنان از آقای زمانی در این مقطع این هفت، هشت ماه گذشته بود که ما 9 دستیار فنی به تیم اضافه کردیم، 2 عضو پزشکی به تیم اضافه شدند و 11 بازیکن قدیم و جدید جابجا شدند. با این شرایط وقتی به طراحی فوتبال دنیا هم نگاه کنید متوجه می‌شوید زمان می‌تواند بهترین مسئله برای از بین رفتن این چالش باشد و در کنارش همدلی و اتحاد اعضا. از زمانی می‌خواهم اگر می‌خواهند کمکی به ما کنند سکوت‌شان بهترین کمک است و بعضا این مسائل خیلی غیرقابل کنترل می‌شود. 

منصوریان با اشاره به صحبت‌های زمانی گفت:‌از زمانی گلایه دارم. او در حوزه مسائل مالی، مدیریتی، فنی و حوزه‌های مختلف مصاحبه کرده است. ما تلاش کردیم او لطمه نخورد و حتی مصاحبه‌هایش را نشنیده گرفتیم و حتی افتخاری مدیر عامل باشگاه بارها به من گفت لازم نیست همه مصاحبه‌های ایشان را بخوانید.مصاحبه روز گذشته زمانی هم نخواندم اما از خرمگاه خواستم که کلیه مصاحبه را به ما بگوید و به خرمگاه گفتم این مصاحبه‌ها در بازی فردا قطعا به ما آسیب می‌رساند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال بیان کرد:اما می‌خواهم دلیل دو روز تمرین نکردن‌مان را بگویم. بازیکنان تابه اینجا 40 درصد از قراردادشان را گرفته‌اند.30 درصد در زمان مدیریت افشارزاده و 10 درصد در زمان افتخاری و چیزی نزدیک به 30 درصد هم از قرارداد بازیکنان از بین رفته است. چرا که امور مالیاتی مبلغی را از حساب باشگاه برداشت کرده است و یک میلیارد هم از حامی مالی باشگاه برداشته اند که با این وضع من به افتخاری گفتم که باید از حق هواداران دفاع کنیم. از طرفی در مدیریت افتخاری 4 میلیارد تومان هم به حساب بازیکنان خارجی انتقال داده شد و اگر این مبالغ نبود ما تا به حال می‌توانستیم قراردادها را به 70 درصد برسانیم.

وی افزود:دقیقا شرایط بازیکنان را درک می‌کنم و بدون شک می‌گویم که هیچ بازیکنی خارج از عرف قراردادها مبلغی را دریافت نکرده و نمی‌کنند. از این موضوع در ابتدای فصل هم افشارزاده تمکین کرد و هم افتخاری استقبال کرد.در این کنفرانس خبری می‌خواهم راحت با هواداران صحبت کنم. زمانی که برای لیگ قهرمانان آسیا می‌خواستیم شروع به کار کنیم در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر بودیم و به بازیکنان گفتم که ما هیچ پولی نداریم و اعلام کردم هر کسی که نمی‌تواند بماند همین حالا برود و گفتم من به رختکن می‌روم و هر بازیکنی که با من به زمین برگشت می‌فهمم که آن بازیکن استقلال است.

منصوریان ادامه داد: بازیکنان دلاورانه و مردانه تا به حال بازی کرده‌اند و یک نفر هم تا قبل از بازی با التعاون هیچ حرفی از مشکلات مالی به زبان نیاورد اما بعد از این بازی بازیکنان آمدند و مشکلات خود را گفتند و با افتخاری صحبت کردند تا مشکلات حل شود و وقتی به تهران هم آمدیم هیچ پولی پرداخت نشد. به دلیل اینکه اصلا وجهی در حساب باشگاه نبود. 

وی در خصوص حامیان مالی تیم استقلال گفت: ما دو حامی مالی داریم که یکی از آنها تا به حال واقعا بیشتر از استاندارد خود به ما کمک کرده است و از طرفی حامی مالی دوم هم همین کمک‌ها را برای ما داشته است و در حال حاضر از مدیر عامل همراه اول می‌خواهم که در این شرایط سخت به کمک ما و پرسپولیس بیاید. من خودخواه نیستم و چون شرایط را درک می‌کنم می‌خواهم هم به ما کمک شود و هم به پرسپولیس. 

سرمربی تیم استقلال ادامه داد: بهنام برزای تا به حال 40 درصد گرفته و از فصل گذشته هم 70 درصد از قراردادش را نگرفته است. این شرایط مشابه برای همه بازیکنان است. واقعا در حال حاضر تیم ما شرایط روحی خوبی ندارد و بازیکنان عصبی هستند و با ادامه این روند مطمئنا مصدومیت‌ها و مشکلات به سراغ ما می‌آید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با این شرایط روحی بد تمرین را تعطیل کنیم. بازیکنان امروز که برای تمرین آمده بودند به زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه اعتراض داشتند چرا که او گفته است بازیکن 100 میلیونی آورده‌اند و به آن 900 میلیون تومان پول داده است. من می‌گویم آقای زمانی کاش این حرف‌ها را نمی‌زدی و تیم ما را از داخل به هم نمی‌ریختی. اصلا در عرف و قواعد فوتبال چنین حرف‌هایی نمی‌گنجد چرا که هر بازیکنی در هر شرایط زمانی قیمتش فرق می‌کند. بازیکن وسیله نقلیه نیست که برای آن قیمت ثابتی بگذاریم. این بازیکنان هم به خاطر آبروی ملی در بازی مقابل التعاون بازی کردند و حق‌شان نبود که اینطور با آنها برخورد شود. در حال حاضر همه بازیکنان از صحبت‌های زمانی ناراحت هستند. من هم رونالدوی پرتغالی را مثال می‌زنم که در سال‌های اول هزار دلار مبلغ قراردادش بود و الان به همراه مسی گرانقیمت‌ترین بازیکنان جهان هستند. بازیکن برای باشگاه قبلی‌اش 100 میلیون تومان قرارداد داشته اما قابل پیشرفت است و می‌تواند مبلغ قراردادش بیشتر از قبل شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: از زمانی خواهش می‌کنم 3 ماه سکوت کند .تمام کنفرانس خبری امروز من مربوط به زمانی است و مسائل روحی و روانی و اصلا نتوانستیم در مورد مسائل فنی حرف بزنیم. حضرت محمد (ص) به سه دلیل روزه را واجب دانسته، زبان، چشم و همچنین خوراک‌پزها. از ایشان می‌خواهم 3 ماه روزه زبانی بگیرند. تیم ما در بدترین شرایط است و با یک حالت بالانسش به هم می‌خورد. ایشان در مصاحبه خود اعلام کرده عوامل را شناسایی کرده‌ایم.البته عواملی وجود ندارد! کادر فنی، بازیکنان و مسئولان باشگاه هستیم که عوامل مجموعه می شویم.

منصوریان در مورد اینکه تیم استقلال با توجه به تمرین نکردن آماده هست یا نه،‌گفت: شما در رشد ما خیلی تاثیر دارید. ما اگر بازیکنی را از نظر روحی روانی در شرایط مناسب داشته باشیم بهتر از آن است که بازیکن فقط از نظر فیزیکی آماده باشد. من خودم زخم خورده سیستم نفت هستم و همان طور که قبلا هم گفتم در تیم نفت هم هتل و پول نداشتیم و خیلی چیزهای دیگر را نیز نداشتیم اما در تیم اتحاد و همدلی بود. 

وی افزود:‌در تیم استقلال هم اتحاد و همدلی داریم اما استقلال با تیم نفت فرق می‌کند. در تیم نفت فقط باید پاسخگوی رئیس باشگاه و مسئولان باشگاه می‌شدیم اما استقلال اکنون باید پاسخگوی 20 -30 میلیون هوادار باشد و 20-30 میلیون هوادار رقیب در مستطیل سبز دارند. در خانواده ما هم استقلالی و پرسپولیسی هستند. من و برادرم دشمن هم نیستیم حتی اگر او پرسپولیسی باشد. اینها برای کری خوانی و ایجاد نشاط است. 

منصوریان در مورد حرکت دروازه‌بان نفت تهران در بازی با پرسپولیس گفت: از این فضاها بیرون بیایید. خودتان کمک کنید تا از این فضای ناملموس و خطرناک دور شویم. حتی اگر درختی ساقه‌اش کج است بزنید اما نگویید ساقه‌اش کج است. من بازی نفت را ندیدم زیرا با هر دو تیم بازی کرده بودیم و دیگر لزومی نداشت بازی آنها را ببینم و تنها تکه‌های ضبط شده بازی را دیدم. 

سرمربی تیم فوتبال در مورد اینکه باران چشمه از او خواسته که در مورد تغییر قوانین نظامی صحبت نکند، گفت: باران چشمه رفیق صمیمی من است.من نظامی نیستم البته سه دوره عضو تیم ملی ارتش بودم و یک دوره هم نائب قهرمان ارتش‌های جهان شدم اما چون سردار می‌گوید چشم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار