در اقدامی تلافی‌جویانه برای مقابله با پیونگ‌یانگ؛

مالزی: به اتباع کره شمالی اجازه خروج از خاکمان را نمی‌دهیم

در ادامه روند شدت بالا گرفتن تنش‌ها میان کوالالامپور و پیونگ‌یانگ، مالزی نیز خروج اتباع کره شمالی از خاکش را ممنوع کرد.

مالزی: به اتباع کره شمالی اجازه خروج از خاکمان را نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، همزمان با تشدید تنش میان کوالالامپور و پیونگ‌یانگ، مالزی اعلام کرد به شهروندان کره شمالی اجازه ترک خاک مالزی را نمی‌دهد.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت، این کشور به شهروندان کره شمالی اجازه نمی دهد مالزی را ترک کنند.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی، نیز به پلیس دستور داده است تا زمانی که از امنیت شهروندان مالزی در خاک کره شمالی اطمینان حاصل نشده است، به شهروندان این کشور اجازه خروج ندهد.

مالزی که کره شمالی را به دست داشتن در ترور کیم جونگ نام متهم می‌کند، در اقدامی مانع از خروج دیپلمات‌های این کشور از سفارت‌خانه خود در کوالالامپور شد.

پیشتر در روز سه شنبه کره شمالی اعلام کرد به طور موقت مانع از خروج شهروندان مالزی می‌شود تا از امنیت دیپلمات‌ها و شهروندانش در خاک این کشور مطمئن شود.

تنش میان دو کشور پس از آن آغاز شد که کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی 12 فوریه در فرودگاه کوالالامپور با استفاده از گاز اعصاب به قتل رسید.

 پلیس مالزی، 7 شهروند کره شمالی را از جمله یک مقام بلند پایه سفارت و یکی از کارکنان خطوط هوایی  این کشور، در این ارتباط شناسایی کرده است. گفته می‌شود 4 تن از این مظنونین، از مالزی خارج شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار