مالزی حضور تیم ملی فوتبال این کشور را در کره شمالی ممنوع کرد

به دنبال تشدید تنش‌ها میان کوالالامپور و پیونگ‌یانگ پس از مرگ "کیم جونگ نام"، مالزی حضور تیم ملی فوتبال این کشور را در کره شمالی ممنوع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، به دنبال مرگ "کیم جونگ نام"، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، دولت مالزی بازی تیم ملی فوتبال این کشور را به دلایل امنیتی در پیونگ یانگ ممنوع کرد.

تیم ملی فوتبال مالزی قرار است 28 مارس در استادیوم "کیم دو سونگ" در پیونگ یانگ مقابل تیم ملی کره شمالی قرار بگیرد؛ اما فدراسیون فوتبال مالزی در بیانیه ای بازی تیم ملی این کشور در خاک کره شمالی را ناامن خواند.

رئیس فدراسیون فوتبال مالزی در بیانیه ای اعلام کرد: دولت از ما درخواست کرده است که به پیونگ یانگ نرویم. به نظر می رسد در حال حاضر اخراج سفیر کره شمالی در مالزی در روز شنبه، این کشور را برای شهروندان مالزی ناامن کرده باشد. 

از زمان ترور "کیم جونگ نام"، برادر ناتنی "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی در مالزی، روابط دو کشور پر تنش شده است. مقامات آمریکا و کره جنوبی بر این باورند که کیم جونگ نام از سوی کره شمالی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور ترور شده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در فرودگاه بوسیله دو زن اهل ویتنام و اندونزی با سوزن‌های زهرآلود مسموم شد. برادر ناتنی رهبر کره شمالی از سال 2001 در تبعید غیررسمی در خارج از این کشور به سر می برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار