نخست‌وزیر مالزی سفیر کره شمالی را «گستاخ» خواند

نجیب رزاق، سفیر کره شمالی را به خاطر اظهاراتش اخیرش، «به لحاظ دیپلماتیک گستاخ» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز نوشت: در شرایطی که دولت مالزی به سبب اظهارات توهین‌آمیز سفیر کره شمالی درباره تحقیقات در خصوص قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور، دستور اخراج وی را صادر کرده است، نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی، روز دوشنبه از پیونگ‌یانگ به شدت انتقاد کرد. 

بر اساس ادعاها، پیونگ‌یانگ در ترور کیم جونگ نام دست داشته است.

سفیر کره شمالی در مالزی، در این پرونده دولت نجیب رزاق را به همدستی با عوامل خارجی متهم کرد و گفت روند تحقیقات درباره این مسئله قابل اعتماد نیست. 

نخست وزیر مالزی، کانگ چول سفیر کره شمالی را «به لحاظ دیپلماتیک گستاخ» خوانده است.

نجیب رزاق در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت: «آنها می‌بایست عذرخواهی می کردند. لذا بر اساس اصول، ما وی را (سفیر کره شمالی) عنصر نامطلوب خواندیم. این به این معنی است که ما روی مسئله عزت خود مصمم هستیم. هیچکس نمی تواند ما را تخطئه کند و یا اینکه هر طوری که دلش خواست با ما رفتار کند.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مالزی که سفیر خود را از پیونگ یانگ برای رایزنی فراخوانده است در روابط خود با کره شمالی تجدیدنظر خواهد کرد یا نه گفت: «باید ببینیم. ما گام به گام جلو می‌رویم.» 

 دولت مالزی که از عذرخواهی نکردن کره شمالی ناراحت بود روز شنبه به سفیر این کشور در کوالالامپور 48 ساعت فرصت داد خاک این کشور را ترک کند. 

از زمان دستور مالزی برای اخراج سفیر کره شمالی، سفارت کره شمالی سکوت پیشه کرده و شخص سفیر نیز در انظار عمومی پدیدار نشده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار