مشهد؛

برگزاری جلسه هم اندیشی ستاد مرکز رشد تربت حیدریه

جلسه هم اندیشی ستاد مرکز رشد تربت حیدریه با حضور معاون استاندار و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه هم اندیشی ستاد مرکز رشد تربت حیدریهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر مرکز رشد فناوری تربت حیدریه در این جلسه هم اندیشی ضمن معرفی این مرکز ، به آخرین اقدامات ، پیشرفت ها ، دستاوردها و طرح های فناورانه شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و همچنین مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و فناور نیز به بیان دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادات خود در جهت بهبود فرآیند فعالیت شان پرداختند.

مسعود جمشیدیان با اشاره به ظرفیت بالای این منطقه در تولید ابریشم خاطرنشان کرد : بخش‌های تربت حیدریه به عنوان یکی از کانون های ابریشم کشی در ایران است که با وجود یک هزار و دویست کارگاه ابریشم کشی در روستاهای تابعه ، بیش از ۷۰ درصد ابریشم کشور را تولید می‌کند و از این لحاظ مقام نخست تولید ابریشم کشور را در اختیار دارد اما بدلیل واردات ابریشم با سطح کیفی پایین تعداد کارگاه های ابریشم کشی این بخش ها به 150 کارگاه کاهش یافته است.

مدیر مرکز رشد فناوری تربت حیدریه همچنین در این نشست  ؛ برگزاری برنامه های آموزشی – پژوهشی ، برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی با همکاری شهرداری ، برگزاری ماراتن استارتاپ ویکند با محورهای صنعت زعفران ، ابریشم و گردشگری ، بحث ایده شوی دانش آموزی با تفاهم نامه فی مابین این مرکز و اداره آموزش و پرورش ، تاسیس باشگاه برنامه نویسان رشد در حوزه آی تی با هدف ایجاد هم افزایی و آموزش و رشد در این حوزه و نیز برگزاری تور آی تی برای مسئولین ورؤسای ادارت این شهرستان را از جمله اقدامات مرکز رشد فناوری تربت حیدریه برشمرد .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه نیز در این نشست گفت : شرکت های دانش بنیان و فناور مرکز رشد فناوری این شهرستان از ظرفیت های بسیار بالایی در جهت برطرف کردن نیازهای فناورانه دستگاه ها و ارگان ها برخوردار است.
 
احمدعلی موهبتی با اشاره به تشکیل شورای عالی توسعه فناوری تربت حیدریه اظهار داشت : با تشکیل این شورا جلسات مستمر ، مدون و پیوسته ماهانه را، با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان برگزار خواهیم کرد و از نزدیک با خواسته ها ، نیازها و دستاوردهای آنها آشنا شده و امیدواریم بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم .

در پایان این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور این مرکز رشد بازدید کرد و از نزدیک شاهد دستاوردهای فناورانه این مرکز شد.

شایان ذکر است مرکز رشد فناوری تربت حیدریه در آبان سال 93 افتتاح شد و هم اکنون 21 شرکت متناسب با مزیت های نسبی منطقه در حوزه های مختلف را مورد حمایت قرار داده است .
انتهای پیام// م ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.