کرمان؛

مشکل صادرات جنوب کرمان نبود بازاریابی حرفه ای

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: نبود بازاریابی حرفه ای برای محصولات جنوب کرمان یکی از دلایل ناموفق بودن درصادرات محصول از این منطقه است.

مشکل صادرات جنوب کرمان نبود بازاریابی حرفه ایبه  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سیدمهدی طبیب زاده  با اشاره به اینکه تجربیات ناموفق باعث عدم مشارکت مردم می‌شود گفت: باید با انجام کار فرهنگی و چند کار نمونه نظر مردم و سرمایه‌گذاران را دوباره جلب کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه فعلا تمرکز اتاق بر این است که جیرفت از هر نمونه در سطح کشور و دنیا مطرح شود افزود: در این راستا در نمایشگاه کشاورزی در بغداد عراق شرکت کردیم و فرصت خوبی برای بازاریابی محصولات کشاورزی جیرفت بود.

وی از دعوت گروه هنرمندان بین‌المللی در جیرفت خبر داد و خاطر‌نشان کرد: این گروه در اردیبهشت سال آینده به جیرفت سفر می‌کنند و ضمن حضور در مناطق مختلف باستانی جیرفت فرصت‌های گردشگری در این منطقه را به دنیا معرفی می‌کنند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه جشنواره‌ای با محوریت گیاهان داروئی در دلفارد برگزار می‌شود گفت: یک نمایشگاه نیز در شهر قدیم جیرفت در ایام عید برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت، همه واحدهای صنعتی در جیرفت دسته‌بندی شده‌اند افزود: بعضی از این واحدها توجیه اقتصادی ندارند و نباید اصرار کرد که به همان وضعیت قبلی فعالیت کنند و نیاز به بازسازی مهندسی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: تمرکز اتاق بر بهره‌برداری بیشتر از صنایع و اصلاح ساختار مهندسی و تکنولوژی آنها است.

وی با بیان اینکه دو نهاد کشت و صنعت در جیرفت از ظرفیت بزرگ کشاورزی برخوردار هستند اما به خوبی اداره نمی‌شوند گفت: این دو نهاد متعلق به جهاد کشاورزی و بنیاد شهید هستند که باید با آنها جلساتی گذاشت.

طبیب‌زاده تولید محصولات کشاورزی بدون هدف و بدون نیاز بازار را از مشکلات بخش کشاورزی در جنوب عنوان کرد و افزود: تاثیر بسته‌بندی نیز در پیدا کردن بازار بسیار مهم است که در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

وی نبود صنایع بسته‌بندی را بزرگترین چالش کشاورزی جنوب دانست و افزود: نبود صادرکننده و بازاریاب حرفه‌ای نیز از دیگر مشکلات در این بخش است که در حال پیگری هستیم.
انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار