کرمان؛

200سندروابط خارجه کرمان درقالب نمایشگاه عرضه می شود

رئیس مرکز اسناد تاریخی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: 50میلیون سند در مرکز اسناد وزارت خارجه موجود است که از این میان 10میلیون سند فهرست نویسی و تفکیک شده است

200سندروابط خارجه کرمان درقالب نمایشگاه عرضه می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کاظم شریف کاظمی گفت: استان کرمان اولین استانی است که  نمایشگاه اسناد روابط خارجه را به شکل دائمی خواهد داشت.

وی افزود: برای انجام این کار نیاز است با حضور چند پژوهشگر که به استان کرمان اشراف کامل داشته باشند از میان 20هزار سند تاریخی مرتبط با کرمان، اسناد روابط خارجه را به تعداد 200سند که استاندارد برپایی نمایشگاه است، انتخاب و برای نمایش در معرض عموم مشخص کنیم.

وی گفت: برپایی نمایشگاه نیاز به زمان بندی خاصی دارد که در این بازه زمانی که بین 5تا6ماه در نظر گرفته می شود، اسناد تعیین شده از لحاظ سندیت قوی بررسی و در صورت لزوم ترجمه و یا تفسیر لازم را در پی نوشت برای دریافت بیشتر مخاطب از چرایی انتخاب سند جهت ارائه در نمایشگاه خواهند داشت.

مسئول مرکز اسناد تاریخی وزارت خارجه کشور خاطرنشان کرد: پژوهشگران انتخاب شده افراد تحصیل کرده و متبحر در شناخت اسناد و نسخه های قدیمی خواهند بود و در این خصوص توسط کارشناسان این مرکز تست های لازم برای احراز صلاحیت این افراد انجام می شود.

شریف کاظمی اظهار کرد: از جمله اسناد مرتبط با حوزه روابط خارجه استان کرمان سند ایجاد تلگراف با حضور انگلیسی ها، ایده های حاکمان محلی در خصوص توسعه روابط خارجی و نیز حتی اسناد کشف معادن مس وآهن است.

وی افزود: باید ضمن تشکیل کارگروهی با همکاری استانداری، مرکز اسناد وکتابخانه ملی جنوبشرق کرمان و مرکز کرمان شناسی در بازه زمانی 3تا6ماه ضمن انتخاب مکان برپایی نمایشگاه صحت اسناد ذکر شده تایید شود.

مسئول مرکز اسناد تاریخی وزارت خارجه کشور تصریح کرد: وزارت خارجه در حال حاضر با برپایی همایش هایی از چند سال اخیر به دنبال تبادل اسناد تاریخی کشورمان با دیگر کشورها است که در این راستا تبادل سند با کشورهایی چون انگلیس وآلمان داشتیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار