آیت‌الله جوادی آملی در دیدار شورای مرکزی موتلفه:

همه ما باید قدردان نظام باشیم/ عمل به تعهدات، شرف مردم ایران است

یک مرجع تقلید گفت: مردم ما در دفاع مقدس و بعد از آن هم ثابت کردند پای تعهدات خود ایستاده اند و این شرف ماست؛ غربی ها بعد از قطعنامه در سال ۶۷ به وسیله منافقین عملیات مرصاد را شروع کردند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله جوادی آملی با دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دیدار کردند.  
 
آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه نظام ما از آن جهت که یک نظام الهی است این قدرت را دارد که فرشته تربیت کند اظهار داشت: امروز همه ما بدون تردید در کنار سفره این نظام نشسته ایم و باید قدردان آن باشیم.
 
وی با اشاره به جریان انقلاب و دفاع مقدس افزود: این نظام توانست استقلالش را با خوی فرشتگی به دست بیاورد و آن را حفظ کند، شما این جریان دفاع مقدس را که در اصل ۱۰ سال طول کشید چراکه ۲ سال درگیر جنگ های داخلی بودیم را ببینید، وضع ما اینطور بود اما به لطف الهی این کشور پیروز شد و استقلال و امنیتش را حفظ کرد و باید بدانیم الان ما فقط به برکت قرآن و عترت است که امنیت داریم.
 
این مرجع تقلید عمل به تعهدات را شرف مردم ایران دانست و تاکید کرد: مردم ما در جریان دفاع مقدس و بعد از آن هم ثابت کردند پای تعهدات خود ایستاده اند و این شرف ماست؛ غربی ها حتی بعد از قطعنامه در سال ۶۷ که مردم ما از جبهه ها برگشتند، فرصت را غنیمت شمردند و به وسیله منافقین عملیات مرصاد را شروع کردند.
 
وی ادامه داد: اما ما بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، با این همه مصیبتی که از صدام دیده بودیم، در جریان حمله رژیم بعث عراق به کویت، حتی یک گلوله از سمت ما به عراق پرتاب نشد، این ها را باید در سطح بین المللی مطرح کرد، آن ها اینگونه رفتار کردند و ما اینگونه رفتار می‌کنیم؛ این ها شرف و تمدن ایران است که قرآن و عترت به ما آموخته است.
 
آیت الله جوادی آملی سپس در نقد مبنای اندیشه ای غرب گفت: الان دو غده در تفکر غرب وجود دارد که یکی انکار معاد و دیگری انکار تجرد روح  است. این دو غده در فضای مجازی هم دارد خودش را نشان می‌دهد؛ آن ها می گویند انسان با مرگ می‌پوسد و تمام می شود که این نوع تفکر محصولی جز جنگ جهانی اول و دوم و جنگهای نیابتی امروزه ندارد، در صورتی که دین آمده به ما می‌گوید انسان با مرگ، ابدی می‌شود و انسان است که مرگ را می‌ میراند و لذا ما که یک فکر ابدی می‌خواهیم، باید بدانیم فکر ابدی را خدای ابدی باید بگوید و خاندان ابدی که همان اهل بیت باشند.
 
در ادامه این دیدار، سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برای ما در موتلفه اسلامی این سوال مطرح شد که چه کاری انجام دهیم تا مردم در ایام انتخابات تنها تابع احساسات و تحت تاثیرِ دو هفته تا یک ماهِ تبلیغات انتخاباتی نباشند، اظهار کرد: وقتی یک کاندیدای انتخابات تنها با خوش بیان و خوش ظاهر بودن جلب نظر می‌کند و آرا مردم را به خودش اختصاص می‌دهد و سپس سرنوشت ۴ یا ۸ سال کشور را در اختیار می‌گیرد، ما دچار مشکلات و مسائل مختلفی در کشور می‌شویم که رنج آن را هم بیشتر مردم متحمل می‌شوند.
 
وی افزود: ما در موتلفه اسلامی بر مبنای نظری که رهبر انقلاب در سفر کرمانشاه مطرح کردند مبنی بر اینکه بهتر است انتخاب‌ها فقط فردی نباشد یعنی اگر یک گروه سیاسی شناخته شده با سابقه و با حیثیت کسی را به عنوان نامزد انتخاب کرد، مردم تنها به اعتبار شخص پای صندوق نمی‌آیند بلکه می‌گویند یک حزب آبروی خودش را برای معرفی یک کاندیدا گذاشته است.
 
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما برای مسائل مختلف کشور مطالعات و بررسی‌های متعددی انجام دادیم و راه حل هایی را به منظور حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی چاره جویی کردیم. ما امروز از نظر سیاست های کلی در کشور چیزی کم نداریم و تنها باید آن ها را به منصه عمل برسانیم.
 
میرسلیم تاکید کرد: امروز باید یک گروهی که با سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب زاویه ندارند، اداره کشور را بدست بگیرند تا ما بتوانیم هرچه سریع تر به آنچه زیبنده نظام اسلامی و ملت ایران است دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار