سرمایه گذاری 8 کشور خارجی به ارزش 22میلیارد ریال در زنجان

کشور های ژاپن، ترکیه، چین، بلژیک و آلمان در بخش صنعت استان زنجان سرمایه گذاری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این که 5 کشور فعالیت سرمایه گذاری خود را در زنجان آغاز کرده اند گفت: این سرمایه گذاران برای بیش از 2 هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده اند.

کلانتری ادامه داد: سرمایه گذاری سه هزار میلیاردی ژاپنی ها در زنجان در قالب خرید شرکت آرین توتون صنعت می باشد که بزرگترین واحد تولیدکننده سیگار کشور به شمار می آید که برای 230 نفر اشتغال زایی کرده است.

وی افزود: یک شرکت ایرانی - ترکیه ای با ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش فولاد در سال هشت هزار میلیارد ریال است که برای این شرکت بیش از هشت میلیارد ریال سرمایه پیش بینی شده است که با اشتغال 570 نفر در آستانه بهره برداری است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی یک شرکت ترکیه ای گفت: این شرکت در مرحله نخست به سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اضافه و زمینه اشتغال 800 نفر ایجاد می شود.

کلانتری خاطر نشان کرد: شرکت ترکیه ای تولید کننده محصولات بهداشتی یکی دیگر از شرکت هایی که با سرمایه گذاری 100 درصد ترکیه در زنجان فعالیت خود را آغاز کرده است که برای بیش از هزار نفر اشتغال زایی شده است.

وی بیان کرد: شرکت چینی پیوسته سهند با سه واحد تولیدی با اشتغال 280 نفر با سرمایه هفت هزار میلیارد ریالی با منشا سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: شرکت تولید شمش فولاد در سال آتی فعالیت خود را آغاز می کند که شرکت چینی برای این شرکت یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است که 100نفر از این شرکت صاحب شغل می شوند.

کلانتری ادامه داد: کشور بلژیک با راه اندازی شرکت پانچ و با بهره برداری از این واحد صنعتی، سال آینده برای 100 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی گفت: شرکت پانچ تولیدکننده گیربکس اتوماتیک محسوب می شود که برای نخستین بار فناوری تولید این گیربکس را وارد ایران کرده است و در زنجان فعالیت می کند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به این که مرحله نخست، شرکت فوکا صنعت با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی آلمانی ها و اشتغالزایی 60 نفری در دهه فجر به بهره برداری رسیده است گفت: از دیگر کشور های فعال در این زمینه معدنکاران پیشروی آسیا را با 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری چینی ها و ظرفیت تولید 100 هزار تن، برای 40 نفر فرصت شغلی اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.