زنجان؛

مقابله ی واحد های فرآوری با خام فروشی مواد معدنی در استان زنجان / گزارش مکتوب

اتمام خام فروشی مواد معدنی در استان زنجان نوید آینده ی روشن صنعت و معدن رو میدهد که بسیاری از جوانان می توانند از این طریق صاحب شغل شوند.

در کشوری هستیم که هفت و نیم در صد ذخایر منابع معادن دنیا رو در اختیار داره و این در حالی که 69 نوع از مواد معدنی موجود در کشور 20 نوعش در زنجان یافت می شود.

داداشی معاون امور صنایع و معادن صنعت و معدن استان زنجان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان با اشاره به رتبه ی استان در بخش معدن گفت: زنجان در رتبه ی 12 ام معادن کشورقرار دارد.

فغفوری مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به این که 277 معدن در استان زنجان فعال است گفت: معادن فعال در استان با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا توانسته اند برداشت ها و استخراج های معدنی را اصولی تر و علمی تر انجام دهند که قطعا این برداشت ها از توجیه اقتصادی برخوردار است.


مقابله ی واحد های فرآوری با خام فروشی مواد معدنی در استان زنجان / گزارش مکتوب

مواد معدنی کم عیار برای ورود به بازار مصرف نیاز به یکسری عملیات پر عیار سازی دارند که باعث افزایش ارزش افزوده بشود و توجیه اقتصادی داشته با شد.

فغفوری ادامه داد: در حال حاضر خروج مواد معدنی از استان توجیه اقتصادی ندارد و استان زنجان به عنوان مقصد برای ورود مواد معدنی خام از استان های همجوار شناخته می شود.

واحد های فراوری روی و گرانیت توی استان زنجان واحد هایی هستند که بیشتر از بقیه کارخانه ها برای مقابله با خام فروشی عزمشون رو جزم کردند.


مقابله ی واحد های فرآوری با خام فروشی مواد معدنی در استان زنجان / گزارش مکتوب

فراوری روی تو استان زنجان رونق زیادی داره و خیلی ها از قبل همین کارخونه ها صاحب شغل و سرمایه شدند.

اونی مدیر عامل یکی از شرکت های فرآوری روی در استان زنجان با اشاره به زیان های اقتصادی خام فروشی میگوید: اگر قرار بود ماده ی معدنی به طور مستقیم در خط تولید استفاده شود میزان استفاده از کاتالیزور بالا می رفت که توجیه اقتصادی ندارد.

نزدیک 300 معدن در استان زنجان فعال که برای بیش از 2500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

حسینی یکی از کارگران کارخانه ی سنگ میگفت: ضایعات و دور ریز های سنگ های ساختمانی تو این کارخانه به سنگ های تزیینی اشپزخانه و منازل مسکونی تبدیل می شود.

وجود ظزفیت های معدنی متعدد،دسترسی به انرژی،ارتباط با آب های آزاد و مجاورت با کشور های حاشیه خلیج فارس مسیر هایی هستند که میشه مواد معدنی فراوری شده داخل کشور رو به بازار های جهانی عرضه کرد.

مدیر عامل شرکت روی میگفت: مواد فرآوری شده روی داخل استان زنجان از طریق کشور ترکیه به کشور های اروپایی صادر میشود.


مقابله ی واحد های فرآوری با خام فروشی مواد معدنی در استان زنجان / گزارش مکتوب

اتمام خام فروشی مواد معدنی در استان زنجان نوید آینده ی روشن صنعت و معدن رو میده که بسیاری از افراد می توانند روزی خود را از لا به لای همین سنگ ها به دست بیارورند.

گسترش صنایع فرآوری ضمن رونق اشتغال میتواند ارزش افزوده ی زیادی رو برای اقتصاد کشور در بر داشته باشد.

گزارش از مریم افشاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.