لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان؛

جوسازی برخی علیه مجلس درباره مصوبه افزایش حقوق، نامردی بود/مجلس کشور را از بی‌برنامگی نجات داد

رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: جوسازی برخی علیه مجلس درباره مصوبه افزایش حقوق، نامردی بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 اسفندماه طی تذکری خطاب به علی لاریجانی در صحن علنی مجلس گفت: شما زحمت کشیدید و دیروز از اعتبار مجلس دفاع کردید اما بعضی هزینه‌ها را مجلس به دست خودش برای خودش ایجاد می‌کنید.

وی افزود: معتقدم آن زمانی که این ماده (ماده 38 لایحه برنامه ششم) درباره تعیین سقف حقوق مدیران در دست بررسی مجلس بود چند نماینده تذکر و اخطار دادند اما توجه نشد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رهبر انقلاب حقوق‌های نجومی را ناعادلانه خوانده بودند تصریح کرد: کاری که دیروز در اصرار بر مصوبه اول مجلس کردید را اگر همان روز چهارشنبه انجام می‌دادید این هزینه برای مجلس به وجود نمی‌آمد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این همه رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که هنوز درباره حقوق‌های نجومی گزارشی به مردم ارائه نشده است لذا چرا شما همان روز از حقوق مجلس دفاع نکردید که بعد ما بیاییم و بگوییم چرا به مجلس توهین شده است.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت: تذکر شما در حقیقت خطاب به کمیسیون تلفیق برنامه ششم است و ما متن پیشنهادی کمیسیون را جهت رفع ایراد شورای نگهبان به رأی گذاشتیم و کمیسیون هم به ما گفته بود که از شورا درباره نحوه رفع ایراد سوال کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیاهویی که علیه مجلس در قبال اصلاح مصوبه مذکور انجام شد خلاف واقع بود چراکه مجلس برای مقامات و مدیران سقف دوبرابر حقوق را قرار داده بود و برای موارد استثنایی سقف حقوق را ارتقاء داده بود.

لاریجانی تصریح کرد: حتی اگر مجلس دیروز مصوبه خود را اصلاح نمی‌کرد باز هم هدف از جوسازی‌ها چیز دیگری بود.

وی ادامه داد: بنده از شما سوال می‌کنم؛ گفته‌اند مجلس باید اسم خود را عوض کند و یا اینکه این مجلس پا روی عدالت گذاشته است؛ شما بگویید، آیا این مجلس یک کار خوب تا به حال انجام نداده است که این مصوبه چون لکه‌ای سیاه در کارنامه‌اش باشد.

لاریجانی اظهار داشت: این مجلس برای کشور آبرو خرید و کشور را از بی‌برنامگی نجات داد، بررسی احکام دائمی برنامه توسعه و همچنین بررسی برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه به مقدار زیادی از مجلس وقت گرفت، آیا باید درباره قوه مردم سالار کشور این گونه حرف زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چرا برخی به دروغ برخی مسائل را مطرح می‌کنند؟ چرا برخی افکار عمومی را خراب می‌کنند؟ لذا این جوسازی حق مجلس نبود و علیه مجلس نامردی شد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار