طبق مصوبه مجلس؛

وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت موظف به واگذاری 10 درصد فعالیت‌های خود به بخش خصوصی شدند

نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت را موظف به واگذاری 10 درصد فعالیت‌های خود به بخش خصوصی شدند.

وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت موظف به واگذاری 10 درصد فعالیت‌های خود به بخش خصوصی شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۶ بند ب تبصره 20 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، به منظور توسعه مشارکت مردمی و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش غیردولتی در امور تصدی‌گری آموزش و پرورش و درمان، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند در سدر قانون مدیریت خدمات کشوری واگذار کنند. در اجرای این بند واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی ممنوع است.

بر اساس این مصوبه مجلس، آیین‌نامه اجرایی این بند شامل امتیازات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش غیردولتی داوطلب و نحوه نظارت بر این نوع فعالیت‌ها و شاخص‌های کمی و کیفی که باید مورد رعایت بخش غیردولتی مجری قرار گیرد توسط سازمان‌های «برنامه و بودجه کشور» و «اداری و استخدامی کشور» با هماهنگی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار