بررسی عملکرد باشگاهای فوتبال در سال 95؛

بی پول های با غیرت در آسیا درخشیدند

تیم استقلال خوزستان که در لیگ شانزدهم فراز و نشیب های زیادی داشته است، این روزها وضعیت مناسبی را در جدول رده بندی لیگ برتر ندارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال خوزستان را باید قهرمان شایسته لیگ پانزدهم نامید. تیمی که چراغ خاموش و بی سرو صدا از گذرگاه سرخابی ها گذشت و بهترین تیم سطح اول فوتبال ایران لقب گرفت.   
 
تیم عبداله ویسی با کسب 57 امتیاز بالاتر از پرسپولیس قهرمان لیگ پانزدهم شد و از استقلال تهران هم فاصله ای 5 امتیازی داشت.

استقلال خوزستان درحالی به لیگ شانزدهم آمده بود تا بتواند از عنوان قهرمانی دفاع کند. در ابتدای فصل نقل و انتقالات با جدایی فرناندو دخسوس، موسی کولیبالی و از همه مهم تر عبدالله ویسی سرمربی این تیم، آبی ها دچار شوک روحی شدند اما پورموسوی سرمربی این تیم شد و به خوبی توانست تیم را سر و سامان دهد.

تیمی که فصل گذشته مدعی قهرمانی لیگ پانزدهم بود و همه تیم ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته بود، اکنون در لیگ شانزدهم و پس از پایان هفته بیست و سوم با 32 امتیاز جایگاه ششم  را به خود اختصاص داده است که نمی توان تیم امسال استقلال خوزستان را با سال گذشته قیاس کرد.

اما نکته مهم درباره نتیجه نگیری آبی ها، مشکلات مالی و حمایت نکردن مسئولان استان خوزستان از این تیم است، بازیکنانی که با وجود مشکلات فراوان خواستار جدایی شوند و می خواهند به تیم دیگری بروند.

اما به هرحال تیم استقلال خوزستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در 2 بازی ابتدایی خود فراتر از انتظار عمل کرد و با کسب امتیازات کامل شرایط مناسبی برای صعود به دور بعدی دارد.

آبی های خوزستان در اولین دیدار خود میزبان الفتح عربستان بودند و موفق شدند با ارائه یک بازی هوشمندانه در ورزشگاه سلطان قابوس اولین پیروزی نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزنند. در هفته دوم شاگردان سیروس پورموسوی مقابل صدرنشین لیگ امارات قرار گرفتند و این تیم را نیز با نتیجه ای مشابه دیدار اول از پیش رو برداشتند تا 6 امتیازی شوند و صدر جدول را به تنهایی در اختیار گیرند.

البته در کنار استقلال خوزستان تیم لخویای قطر نیز نمایش های با کیفیتی ارائه داده است و با تکیه بر ستاره های خود نظیر یوسف العربی و نام تائه هی از مدعیان جدی رسیدن به دور بعدی مسابقات به شمار می رود. آنها در هفته اول موفق شدند با نتیجه سنگین 3 بر صفر در خانه تیم الجزیره امارات را شکست دهند ولی در دیدار دوم تیم الفتح عربستان شرایط سختی را برای آنها رقم زد و گل دقیقه 86 نام تائه هی ستاره کره ای آنها باعث کسب یک امتیاز حساس از عربستان شد.

حال در پایان این نکته را می بایست اظهار کرد، استقلال خوزستان با وجود مشکلات مالی زیاد و حمایت نشدن از سوی مسئولان، ننایج خوبی گرفته و امیدواریم این تیم در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان بازهم شگفتی سازی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار