سعودی ها مات و مبهوت از قدرت فوتبال ایران

نماینده های فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند در دیدار مقابل عربستانی ها، 7 امتیار کسب کنند.

سعودی ها مات و مبهوت قدرت فوتبال ایرانبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش مناقشات سیاسی بین ایران و عربستان در سال ۲۰۱۶، دامنه این مشکلات به فوتبال هم رسید و سبب شد تا دیدار نمایندگان 2 کشور در لیگ قهرمانان آسیا به خواست کشور سعودی و با رای AFC در کشور سوم برگزار شود.

بر همین اساس پس از اینکه فدراسیون فوتبال عربستان زیر بار حضور در کشور ایران نرفت، نماینده های ایران ورزشگاه سلطان قابوس مسقط عمان را به عنوان ورزشگاه خانگی خود برای میزبانی از نماینده های سعودی انتخاب کردند که کمی عجیب بود، زیرا عمان نیز کشوری عرب زبان محسوب می شود و با توجه به حضور هواداران پرشمار عربستانی در این کشور، نتیجه گرفتن برای نمایندگان ایرانی در این کشور سخت تر بود.

اما به هرحال، 4 دیدار نماینده کشورمان مقابل سعودی ها برگزار شد که در پایان ایرانی ها موفق شدند 7 امتیاز کسب کنند.

استقلال خوزستان، نخستین نماینده ایران بود که در ورزشگاه سلطان قابوس به میدان رفت و موفق شد با پیروزی مقابل الفتح شروع خوبی را رقم بزند. در ادامه تیم پرسپولیس مقابل الهلال به تساوی یک بر یک دست یافت و استقلال تهران پرگل ترین پیروزی را مقابل التعاون با نتیجه 3 بر صفر به دست آورد اما متاسفانه تیم فوتبال ذوب آهن به عنوان آخرین نماینده ایران که میزبان نماینده کشور عربستان در عمان بود در دقیقه 86 گل دوم را از الاهلی عربستان دریافت کرد تا 2 بر 1 شکست بخورد و تنها نماینده ایران لقب بگیرد که در این ورزشگاه با شکست از زمین خارج شد.

در مجموع 4 میزبانی نماینده های ایران در عمان با 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست به پایان رسید و امیدواریم نماینده های کشورمان در دور برگشت و در قطر هم بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند.

اما کارشکنی سعودی ها در لیگ قهرمانان همچنان ادامه داشت و در چارچوب هفته دوم این رقابت ها، 2 تیم الاهلی عربستان و ذوب آهن به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک نماینده عربستان به پایان رسید.

در این دیدار ابتدا الاهلی پیش افتاد اما ذوب آهن توسط مهدی رجب زاده از روی نقطه پنالتی به گل رسید و شادی گل کاپیتان ذوبی ها سبب خشم سعودی‌ها شد.

رجب زاده بعد از گل پیراهن خود را بلند کرد که زیر آن نوشته شده بود" فاطمه، عزت عالم است". این حرکت رجب زاده بازتاب زیادی در رسانه های عربی و سعودی داشت و آنها خواهان محرومیت وی هستند و با توجه به نفوذ سعودی ها در AFC باید دید در پایان چه اتفاقی رخ می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار