کرمانشاه؛

تقسیم کار خانه تکانی میان همه افراد خانواده

یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی از همه افراد خواست تا پیش از خانه تکانی در ابتدای صبح با انجام کارهای سبک بدن را گرم کرده و سپس سراغ کارهای اصلی خانه تکانی بروند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدباقر شمسی دکترای تخصصی فیزیوتراپی با بیان اینکه در خانه‌تکانی نباید بیش از توان به بدن فشار بیاید، گفت: کارسنگین و طولانی آسیب‌رسان است و افراد باید توجه داشته باشند که هنگام خانه‌تکانی از انجام این نوع کارها خودداری کنند.
 
شمسی با هشدار نسبت به انجام خانه تکانی در مدت زمان کوتاه، گفت: انجام خانه تکانی باید در یک دوره زمانبندی  و با برنامه ریزی مشخص باشد و از انجام پشت سر هم و مداوم کارها بدون وقفه باید خودداری شود.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی کمر درد را شایع ترین آسیب خانه تکانی عنوان کرد و افزود: درد شانه و گردن نیز در این زمان بر اثر انجام نادرست کارهای خانه تشدید می شود در زمان خانه تکانی شاهد آسیب‌های به مراتب بدتر نیز از جمله سقوط از پله و ایجاد ضایعات نخاعی و شکستگی و موارد دیگر نیز هستیم.

شمسی با اشاره به لزوم تقسیم کار خانه تکانی میان همه افراد خانواده، گفت: خانه‌تکانی تنها مختص زنان نیست و تمام افراد خانواده باید به سهم خود در انجام این کار سهیم شوند تا فشار کاری از روی یک نفر برداشته شود.
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.