کرمانشاه؛

نوروز، سنتی بجا مانده از نیاکان

مردم نوروز را در گذشته های دور در نقطه اعتدال ربیعی و در روز نخست فروردین به سبک امروزی جشن می گرفتند .

نوروز سنت‌ و آداب  بجا مانده نیاکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یک نویسنده کرمانشاه ی نوروز را یکی از سنت‌ها و آداب ویژه بجا مانده از نیاکان مان دانست و جشن‌های نوروز را در بین ایرانیان باستان به دو دسته جشن‌های آب و آتش تقسیم کرد و با بیان اینکه ایرانیان باستان دارای آداب ویژه ای بودند، گفت: ایرانیان از گذشته‌های دور و در آستانه نوروز خانه تکانی می‌کرده‌اند و خانه‌هایشان را از گرد و غبار و دود پالایش می کردند تا پاکیزه به استقبال سال نو بروند.

کشاورز افزود: ایرانیان در آستانه نوروز لباس نو پوشیده و با دسته‌های گل نزد حکام و فرمانروایان خود رفته و عید را شادباش می‌گفته‌اند.

وی چیدن هفت سین را یکی از سنن زیبای ایرانیان از گذشته دانست و گفت: امروز نیز در آستانه نوروز در خانه های ایرانیان خوانی گسترده می‌شود و بر آن هفت سین چیده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دید و بازدید در ایران باستان محدود به دیدار از سلاطین و شاهان بود گفت: امروز این دید و بازدید یکی از سنن اصلی نوروز است.

این نویسنده کرمانشاهی عیدی دادن را یکی از سنتهای زیبای نوروز نزد ایرانیان از گذشته دانست و گفت: اگرچه این سنت امروز اندکی کمرنگ‌تر از گذشته شده است، اما پرداختن به آن توصیه می شود.

وی طبیعت گردی را یکی دیگر از سنتهای خوب ایرانیان در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: گردش و تفریح و رفتن به دامان طبیعت در فصل نو شدن طبیعت از دیگر سنن ایرانیان در نوروز است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، نوروز ، آداب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.