کرمانشاه؛

خانه تکانی با دستکش

یک متخصص پوست گفت: افرادی که قصد خانه‌تکانی دارند در معرض اگزمای پوستی قرار دارند و باید بیشتر مراقب پوست خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین کاووسی با اشاره به اینکه شست و شوي غيراستاندارد و قرار دادن پوست در معرض مواد شوينده و حساسيت زا باعث بروز اگزمای پوستی در افراد می‌شود، اظهار کرد: افراد باید به منظور جلوگیری از بروز مشکلات پوستی از حداقل میزان شوینده‌ها استفاده کنند.

این متخصص پوست احتمال ابتلا به عفونت های قارچی را حین خانه تکانی و گردگیری بالا دانست و افزود: استفاده از دستکش حین خانه تکانی به منظور قرار نگرفتن پوست در معرض گرد و غبار و ابتلا به عفونت‌ها اهمیت دارد.

کاووسی ادامه داد: ايجاد حساسيت‌هاي پوستي به دليل تماس بيشتر پوست با آنتي ژن‌های موجود در هوا و همچنين در موارد نادری ايجاد قارچهاي پوستي از عوارض شست و شوي نادرست است.

کاووسی افزود: افراد باید هنگام استفاده از شوینده‌ها و گردگیری حتما دستکش بپوشند تا دست آنها کمترین تماس پوستی را با این مواد داشته باشد.

این متخصص پوست گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی و شست‌و‌شوی غیراستاندارد در زمان خانه تکانی می‌تواند مشکلات و عوارض پوستی را در افراد در پی داشته باشد.

کاووسی استفاده سه تا چهار بار در روز از نرم‌کننده‌ها و چرب کننده‌ها را به افراد در حین خانه تکانی توصیه کرد و افزود: این اقدام از بروز خشکی پوست و نهایتا اگزما در افراد جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.