تاکید استاندار سیستان وبلوچستان ؛

شناسایی مبادی ورودی کالای قاچاق به استان

مبادی ورود کالا قاچاق باید شناسایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ استاندار سیستان وبلوچستان در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان بر شناخت مبادی ورود کالا اعم از اسکله ها و معابر مرزی با استانهای همجوار که تبدیل به نقاط امن برای قاچاقچیان شده تاکیدکرد.

علی اوسط هاشمی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را امری جدی دانست و گفت: مقام معظم رهبری شخصا در مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کرده اند که ورود ایشان حکایت از عمق نگرانی و تهدید جدی قاچاق کالا برای اقتصاد کشور دارد لذا به معنای حقیقی کلمه باید مبارزه کرد .
 
وی بر محافظت و صیانت جدی از منابع تأمین کننده منافع مرزنشینان تاکید کرد و افزود: مرز و مرزنشین یک فرصت اقتصادی و اجتماعی برای کشور است که تضییع حق مرزنشینان زمینه ساز اشتیاق به گریز از قانون و دسترسی به منابعی غیرقانونی را به دنبال دارد . 

استاندار سیستان وبلوچستان  همچنین خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از فرماندهی مرزبانی ، اطلاعات ، نیروی انتظامی و دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برای آسیب شناسی و بررسی واقعیت ها و نقاط ضعف استان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از عملکرد برخی از مدیران استانی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: پیشرفت دستگاههای ذیربط در برنامه ها و طرحهای مصوب سال 95 امیدوارکننده و گزارشات مربوطه موید تغییر در نوع رویکردها و شاخص ها است ، هرچند هنوز در برخی از بخشها عملکرد مناسب نیست.

وی مجهز نمودن ناوگان مسافری برون شهری به سامانه نرم افزاری سپهتن را طرحی ارزشمند در جهت ارتقاء ضریب امنیت و کنترل وسایل حمل و نقل عمومی و تضمین آسایش مسافران عنوان کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار