سنندج؛

کردستان عاری ازآنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: هم اکنون 22 استان کشور درگیر آنفلوانزای مرغی هستندکه خوشبختانه تا کنون موردخاصی ازاین بیماری درمیان طیوروواحدهای مرغداری استان مشاهده نشده است.

ورمقانی افزود: دامپزشکی کردستان به صورت شبانه روزی در مرغداری ها و کشتارگاه های صنعتی طیور نمونه برداری کرده و از آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری در سطح استان برخوردار است.
وی گفت: دامپزشکی کردستان با برگزاری دوره های آموزشی و صدور اطلاعیه ، واحدهای مرغداری و اهالی روستاها را نسبت به خطرات و راه های مقابله با این بیماری آگاه کرده است.

رئیس دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه این بیماری از طریق پرندگان مهاجر و مراکزعرضه مرغ زنده منتقل می شود تاکید کرد: شهروندان از تماس با لاشه پرندگان و تهیه مرغ زنده خودداری کنند.
وی به شهروندان اطمینان داد تخم مرغ و گوشت مرغی که تحت نظارت دامپزشکی وارد چرخه مصرف می شوند، فاقد هر گونه بیماری بوده و کاملا' کنترل شده هستند.
ورمقانی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه علایم بیماری در پرندگان و طیور به شبکه دامپزشکی، خانه های بهداشت روستایی و یا سامانه گویای 1512 اطلاع رسانی کنند تا اقدامات اولیه برای شناسایی و مهار کانون بیماری انجام شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.