سنندج؛

کردستان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

با انجام اقدامات پیشگیرانه از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ونتایج بدست آمده، کردستان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به وجود 718 واحد مرغداری گوشتی پروانه‌دار و 109 واحد بدون پروانه در استان گفت: تاکنون انجام طرح پایش واحدهای مرغداری در 38 روستا و 8 واحد صنعتی مرغداری انجام شده و نتایج به دست آمده حاکی از این است که کردستان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

وی افزود:13 واحد تخمگذار و 12 واحد مادر گوشتی در استان مورد تهدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود.

ورمقانی بیان کرد:اداره کل دامپزشکی به طور کامل به بررسی این بیماری پرداخته و تا کنون بیش از یک هزار و 893 بازدید در سطح استان و 2 هزار و 440 نمونه برداری شده و نزدیک به پنچ هزار و چهار مورد آزمایش صورت گرفته است.


وی گفت: بازدیدهای مستمر از کشتارگاه ها ،برگزاری کلاس های آموزشی برای پیشگیری از ورود و مبارزه با بیماری ،پایش مستمر درتالاب ها و سدها توسط محیط زیست،توزیع 10 هزار پوسترجهت اطلاع‌رسانی این بیماری در سطح روستاها و مرغداریها،خودداری از صدور بارنامه برای افراد فاقد مجوز از مهمترین اقدامات پیشگیرانه این سازمان برای کنترل این بیماری است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.