همدان؛

اخلاق،وحدت و آگاهی نیاز جامعه امروز

فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: امروز جامعه ما بیش از هر چیز به اخلاق، تعهد، همکاری، همپوشانی ، وحدت و آگاهی نیازمند است.

اخلاق،وحدت و آگاهی نیاز جامعه امروز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالعظیم رضایی در همایش روز مهندس که به همت بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر و سازمان نظام مهندسی ملایر برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ما یک ذهنیت بسیار خوب و مثبت نسبت به واژه مهندس و افرادی که تخصص دارند و تلاش، تحصیل و تجربه کسب کردند، مثبت دارند.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه مهندس اهل عدد و رقم و تحلیل است، گفت: جامعه از مهندسان انتظار دارد بنابراین همه ما باید تلاش کنیم این جایگاه و دیدگاه تقویت شود.

وی با بیان اینکه همه حرفه‌ها شأن و جایگاه خودشان را دارند، بیان کرد: مهندسین وظیفه خطیری و مسئولیت فراتری در راستای سازندگی ، تولید و گره گشایی و در مسیر پیشرفت و سازندگی و اعتلای کشور دارند و برای مهندس بن‌بستی وجود ندارد و باید در عمل هم ما به این جمله اعتقاد داشته باشیم.

رضایی افزود: همانگونه که تعهد کافی، خلاقیت و ابتکار و به روز بودن در حرفه فنی خود را داریم، باید نسبت به اخلاق مهندسی و حرفه مهندسی بیشتر توجه و پاپیبندی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همه افراد در هر حرفه ای که هستند و در هر رشته ای که کار می کنند؛ مسئولیت های خاص نیز دارند.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه مردم مهندس را به عنوان یک نخبه و فرد متفاوت با توده مردم می شناسند، گفت: مسئولیت آنها در همه زمینه ها از جمله بحث مهندسی اجتماعی نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: همه حوزه ها و بخش و حرفه ها به نوعی به هم مربوط و متصل هستند و یک زنجیره تخصصی از همه رشته ها را باید داشته باشیم و علوم انسانی هم در همین زنجیره جای می گیرد.

رضایی با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از هر چیز به اخلاق، تعهد، همکاری، همپوشانی و وحدت و آگاهی نیازمند است، گفت: همه ما باید این مسئولیت مهم یعنی اطلاع رسانی درست و آگاهی بخشی و انعکاس واقعیت ها و دفاع از حقیقت را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی ابراز داشت: ما همیشه در کشور در مقاطع مکرر مسائل مهمی را داریم و امروز نیز انتخابات بسیار مهمی را پیش‌رو داریم هم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اگر همه مردم و نخبگان جامعه احساس مسئولیت نکنند و قدم پیش نگذارند و کسانی که می توانند مسئولیت بپذیرند و گره ای از کار مردم باز بکنند کنار بایستند افرادی که شایستگی ندارند به میدان می آیند.

انتهای پیام/ خ

 
برچسب ها: اخلاق ، وحدت ، جامعه ، مهندس ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.