از این پس حملات نظامی ارتش آمریکا در یمن بدون هماهنگی با کاخ سفید انجام می‌شود

ترامپ به فرماندهان آمریکایی حاضر در برخی کشورها اختیار تام داد در صورت لزوم بدون نیاز به مجوز کاخ سفید، فرمان حمله صادر کنند.

از این پس حملات نظامی ارتش آمریکا در یمن بدون هماهنگی با کاخ سفید انجام می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشینگتن اگزمینر، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید به فرماندهان آمریکایی حاضر در کشورهایی که واشنگتن در آن‌ها حضور نظامی قابل‌توجهی ندارد، اختیار تام داده در صورت لزوم، بدون نیاز به هماهنگی با کاخ سفید دستور حمله صادر کنند. 

برای مثال، ترامپ به ژنرال «جوزف وُتل» که در یمن حضور دارد، اختیار تام داد هر زمان که صلاح می‌داند، دستور حملات نظامی را در این کشور صادر کند و برای این اقدام به مجوز کاخ سفید نیازی نخواهد شد. «جف دیویس»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در گفتگو با واشنگتن اگزمینر، اظهار داشت دستور ترامپ از طریق این وزارتخانه به اطلاع «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» رسیده است.  

پیش از این، فرماندهان نظامی ارشد آمریکا تنها در سوریه و عراق از اختیار تام برای صدور دستور حمله برخوردار بودند.

سخنگوی پنتاگون، هدف از اعطای استقلال به فرماندهان ارشد ارتش را لطمه نخوردن به ماموریت‌های فوری آنها به دلیل بروکراسی پیچیده کاخ سفید عنوان کرد.

پیش از این، نظامیان آمریکایی می‌توانستند در نواحی عملیات جنگی به تصمیم‌گیری‌های مستقلانه بپردازند، اما در خارج از این نواحی از جمله در سومالی، لیبی و یمن موظف بودند اجرای عملیات نظامی را با پنتاگون هماهنگ سازند.

کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند استقلال در تصمیم‌گیری نظامی، سبب بروز مشکلاتی جدید خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار