قزوین؛

۷۰ هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت : ۷۰ هزار روستایی در استان مشمول بیمه اجتماعی اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کریم حبیبی انبوهی افزود: حداقل شرط سنی برای بیمه اجتماعی ۱۸ سال است و این در حالی است که فقط ۳۵ درصد مشمولان تحت پوشش هستند.
 
حبیبی انبوهی اضافه کرد: روستاییان تحت پوشش بیمه اجتماعی فقط  پنج درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند و ۱۰ درصد را هم دولت پرداخت تقبل می‌کند.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت : بیمه اجتماعی روستاییان از سال ۸۴ در روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در حال اجرا ست، اما در جهت ترغیب روستاییان با شعار «هر دهیار، یک کارگزار» دهیاران وارد عمل شدند.
 
حبیبی انبوهی، بی اعتمادی، اطلاع‌رسانی نا مناسب و فعالیت محدود کارگزاران را از عوامل ناشناخته ماندن بیمه اجتماعی روستاییان برشمرد.
 
وی افزود: برای نخستین بار در کشور بیمه اماکن روستایی در برابر حوادث از جمله سیل، زلزله، آتش‌سوزی، طوفان، و رانش در استان قزوین در دستور کار است.
 
حبیبی انبوهی همچنین با اشاره به افتتاح ۷۳۰ پروژه در روستا‌ها گفت : بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.
 
وی افزود: با آغاز دولت جدید مجموعه پروژه‌هایی که در روستا‌ها به انجام رسیده است شامل دو هزار و ۶۴ پروژه است که این پروژه‌ها از آغاز کار دولت یازدهم به دو هزار و ۳۱۳ پروژه بالغ شده است.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: در مقایسه‌ای بین تمام دوره‌ها به لحاظ اعتباری باید گفت که درصد افزایش اعتبارات دهیاری‌ها نسبت به گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار