بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بذر را در خانه هایمان به نهال تبدیل کنیم

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: بذر را در خانه هایمان به نهال تبدیل کنیم، این نهال را بعدا می‌توانیم بکاریم و هدیه دهیم.

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با روز درختکاری اظهار داشت: درخت و درختکاری یک موضوع سفارش شده در همه مکاتب است و بدان بسیار تأکید شده است.

بازگیر در ادامه گفت: حتما باید بدانیم که چه چیزی را و کجا می‌کاریم و درختی را انتخاب کنیم که سازگار با اقلیم شهرمان باشد و آن را در محلی بکاریم که برای این کار در نظر گرفته شده است تا ۲ روز دیگر و یا ۲ ماه دیگر از بین نرود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: ما باید در کنار این کارها به حفاظت از درختان اقدام کنیم و با ایجاد تعهدی در خودمان سرپرستی یک درخت را برعهده بگیریم و موجب حمایت و مراقبت از آن شویم و این امر مهم تر از کاشت یک درخت محسوب می‌شود.

وی افزود: به مردم سفارش می‌کنیم که تولید نهال کنند، بذر را در خانه هایمان به نهال تبدیل کنیم و این نهال را بعدا می‌توانیم بکاریم و یا هدیه بدهیم.

بازگیر درباره علاقه‌مند کردن فرزندانمان به درخت و درختکاری گفت: رویش و مراحل اولیه زندگی یک زیستمند را به فرزندان و خانواده هایمان آموزش دهیم و آن ها را به زایش و رویش و جوانه زدن و زندگی کردن، علاقه‌مند کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: در روز درختکاری در نقاط مختلف شهر و در واحد‌های صنعتی، مدارس، موزه دارآباد و با همکاری تشکل‌های مردم نهاد به کاشت درخت اقدام خواهیم کرد. ضمن این که همکاران ما در کنار اقداماتی که صورت می‌گیرد، در پارک پردیسان هم درختانی را به نام خودشان خواهند کاشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار