کرمانشاه؛

قصرشيرين برپاکننده بزرگترين سفره هفت سين طبيعی جهان

شهردار قصرشیرین از برپایی بزرگترين سفره هفت سين طبيعي جهان در قصرشيرين خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه ؛ صحبت پورافشار گفت: با توجه به اينكه نوروز بصورت پرونده چند مليتي در فهرست آثار يونسكو قرار گرفته و اين آیین بعنوان يك ميراث ناملموس و معنوي در سطح جهانی شناخته شده است، امسال در نظر داریم با همفكري كارشناسان در شهر تاریخی قصرشیرین یک نماد به یادماندنی از نوروز که همانا سفره هفت سین است، را برپا کنیم.

وی ادامه داد: كانسپت معنايي اين سفره برگرفته از ايوان عمارت خسرو از آثار تاريخي شهر قصرشيرين خواهد بود كه بعنوان يك اثر ساساني در فهرست آثار ملي قراردارد و يكي از جاذبه هاي قصرشيرين است.

پورافشار تصریح کرد: اين سفره در محوطه اي به وسعت بيش از دو هزار متر پهن می شود و شامل سين هاي طبیعی نوروزي خواهد بود كه مهمترين مؤلفه آن جلب مشاركت مردمي برای تامین سین های این سفره است.

وی با بیان اینکه اكثر سين هاي این سفره بزرگ بصورت طبيعي است، گفت: يكي از اهداف ايجاد اين سفره به منظور معرفي هرچه بيشتر جاذبه هاي گردشگري تاريخي و موقعيت آب وهوایي شهرستان قصرشيرين در ایام نوروز است تا مسافرين و گردشگرانی که وارد استان ما می شوند تنها به بازدید از بيستون و تاقبستان بسنده نکنند و به منظور بازديد از اين سفره از جاذبه هاي مسير قصرشيرين از جمله سراب كرند، ريجاب، پيران و ديگر جاذبه هاي خود شهر قصرشيرين هم بازدیدی داشته باشند.

شهردار قصرشیرین گفت: با برپایی اين سفره مسافرين علاوه بر اينكه خاطر خوشي در ذهنشان ثبت خواهد شد، از اماكن اقتصادي و مرزي شهر نيز بهره می برند و رونقي هم به معيشت و اقتصاد شهروندان قصرشیرینی می دهند.

وی افزود: در كنار این سفره نمايشگاهي از صنايع دستي شهرستان هم داير خواهد شد.

 
شهردار قصرشیرین خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداري و شهروندان قصرشيرين بي صبرانه آماده پذيرايي از مسافرين نوروزي هستند.

 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار