پهلوان زاده: یکی از بهترین میزبانی های مسابقات جهانی را برگزار کردیم

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: میزبانی ایران در برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان یکی از برترین میزبانی های مسابقات جهانی بود.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان بیان کرد :شطرنج باز چینی در این دور از مسابقات شگفت انگیز ظاهر شد که توانست شطرنج بازان اول و دوم دنیا را شکست دهد و قهرمان مسابقات شود. 

وی افزود :مسئولان فدراسیون جهانی از میزبانی ایران در برگزاری این رقابت ها راضی بودند و معتقدند که ایران یکی از بهترین میزبانی ها را انجام داده است که این امتیازی برای فدراسیون شطرنج ایران محسوب می‌شود. 

وی درباره میزبانی ایران مسابقات قهرمانی مردان جهان عنوان کرد :مسابقات قهرمانی مردان جهان به تازگی در آمریکا برگزار شد همچنین میزبانی این رقابت ها تا سال 2022از سوی فدراسیون جهانی مشخص شده است که پس از این دیگر میزبان ها انتخاب می شوند. البته برگزاری چنین رقابت هایی بسیار سخت است ونیاز به منابع مالی زیادی دارد. 

رئیس فدراسیون شطرنج درباره عملکرد نمایندگان شطرنج ایران در این مسابقات گفت:شطرنج ایران در رده سنی بزرگسالان در سطح بالایی نیست و شرکت در چنین مسابقاتی به تجربه بازیکنان کمک می کند تا با بازیکنان بزرگ دنیا رقابت کنند. وشطرنج ایران برای موفقیت در ابتدای مسیر قرار دارد. 

پهلوان زاده در پایان خاطر نشان کرد:وزارت ورزش وجوانان در این میزبانی کمک زیادی به ما کردودر تامین هزینه از حمایت این وزارت خانه برخورد دار بودیم وحتی درکسب  میزبانی این مسابقات  وزارت ورزش مسئولان کمک بسیاری کردند. برگزاری چنین مسابقاتی در طول تاریخ فقط یک بار اتفاق می افتد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار