اصفهان؛

ارسال 400 مقاله به کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی

از 400 مقاله ارسالی به کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی، به 120 مقاله منتخب گواهی پذیرش بین‌المللی اعطا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی میرانصاری  در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی در روزهای 13 تا پانزدهم اسفندماه در کاشان اظهار کرد: حدود 400 مقاله از سراسر ایران به دبیرخانه کنگره ارسال شده که 120 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی با اشاره به همکاری مراکز مهم فرهنگی و علمی کشور در این کنگره افزود: از مجموع 28 سخنران این همایش 12 سخنران از مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی هستند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و هنری کاشان گفت: کاشان در حوزه‌های فرهنگی، علمی، معماری و هنر سرآمد بوده و با وجود چهره‌های شاخص و داشتن سبک و مکتب متأسفانه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه نسخه‌های خطی محتشم در حوزه فرهنگی ایران گسترده است، اضافه کرد: محتشم نه‌ فقط در حوزه ادبیات و شعر بلکه تأثیر آن را در هنر، موسیقی و خوشنویسی نیز می‌توان دید.

میرانصاری با اشاره به حضور صاحب‌نظران برجسته داخلی و خارجی برای سخنرانی در این همایش گفت: در نشست‌های تخصصی که روز شنبه چهاردهم اسفندماه برگزار می‌شود به بررسی تمام جوانب زندگی محتشم پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اختلاف دانشگاه‌های مهم ایران از جمله تهران، کاشان، مشهد، همدان، تبریز، اصفهان، سمنان در برپایی این همایش مطرح کرد: از کشورهای پاکستان، آمریکا و ترکیه برای سخنرانی دعوت داشتیم که به دلیل شرایط به‌ وجود آمده از سوی ترامپ سفر مهمانان ویژه از آمریکا به ایران لغو شده است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی اذعان کرد: سخنران از کشور ترکیه به بررسی تأثیر محتشم بر مرثیه‌سرایان ترک شیعه می‌پردازد.

وی همچنین به استقبال خوب از فراخوان مقاله به این کنگره اشاره کرد و بیان داشت: به تمام مقالات پذیرفته‌شده گواهی پذیرش بین‌المللی اعطا می‌شود.

میرانصاری در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمان بررسی مقالات با دو مورد تقلب روبرو شدیم که با این مورد برخورد می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: یکی از بهترین مقالات پذیرش‌ شده مقاله‌ای از یکی از بانوان فرهنگی است که ضمن دعوت از ایشان قرار شد به‌ عنوان سخنران در این همایش حضور داشته باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.